Fotografie týdne pokračuje i navzdory osudu

30. března 2006
TWEET SDÍLET
Fotografie týdne pokračuje i navzdory osudu
Už dvakrát se nominace na Foto týdne těsně prosmýkla kolem kategorie Zátiší a zmizela mezi portréty a krajinkami. Jak však praví klasikové, na každého jednou dojde. Snímky z rukou Kristýny Krulišové se několikrát probojovaly do užšího výběru a dnes vám představujeme ten nejlepší z nich. V hlavní roli voda, písek a optický klam…

Název aktuálního týdenního koktejlu, umíchaného z výše uvedených přísad, zní „Navzdory osudu“. Hlavní role ve sněhobílém rámečku spočívají na dvou stopách, otisknutých vpravo v jemném písku. Horní část fotografie nestejnoměrně vyplňuje stříbropěnný okraj anonymní vodní plochy. Čistota a nekomplikovanost této kompozice působí mimořádně svěže a plastické otisky dodávají zrnité, takřka rovné ploše život a výraz.

Autorka sama připojuje krátký komentář, v němž vysvětluje, jakým způsobem aranžované zátiší vznikalo: „Pravá stopa je přítele, levá moje. A je zajímavé, že někdo je vidí vypouklé,“ načež se strhla debata na téma „vypouklé stopy versus fotografie na zeď, jen zarámovat“. Nutno podotknout, že se jedná o snímek, který dostal z celé její prezentace v Galerii nejvyšší hodnocení. Jak bylo mnohokrát doloženo, v jednoduchosti je krása a tak se v řádce Fotografií týdne objevuje po Brusiči Štěpána Páťala další černobílý kousek.

Klepněte pro větší obrázek 
„Stejně rychle, jak vznikly, budou zapomenuty...“

Podstatnou část Kristýniny sbírky činí právě zmíněné černobílé kousky – barvy hrají až druhé housle; jejich malé elitní skupince velí výrazná modř a na paty jí šlapou jarní zeleň a barva mědi. Růžky však vystrkuje i autorčina neobvyklá variabilita a nápaditost. Nacházíme zde pozoruhodné záběry zimní i letní přírody, architekturu, portréty i rostliny, neobvyklé výřezy i kompozičně jednoduché obrazy z všedního života. To vše je vkusně paspartováno v nekomplikovaných rámečcích, jejichž čerň poutá pozornost a nezvyklá sněhobílá barva zase výrazně rozzáří. Autorka patří mezi tvůrce, kteří nestagnují, a přitom nám jako na stříbrném podnose přináší klenoty, které všichni důvěrně známe. Za svůj poslední chod získává naše ocenění. Snad už tímto snímkem rozzářené pláže konečně přesvědčíme jaro, aby se zastavilo na čaj…

Témata článku: Fotografie týdne


Jak na digitalizaci kinofilmových fotografií

Jak na digitalizaci kinofilmových fotografií

Petr Březina
Analogová fotografieFotoškola
Ohnisková vzdálenost v 8 otázkách

Ohnisková vzdálenost v 8 otázkách

Různé objektivy nám ukazují svět v různé podobě, některé z něj zachytí větší část, některé zase menší část. Fotografové většinou pracují s konkrétním ohniskem, protože zobrazuje svět trošku jinak.

Petr Březina
Technika
Nikon oznámil spolupráci se značkami Nissin a Profoto

Nikon oznámil spolupráci se značkami Nissin a Profoto

Petr Březina
Blesky a světlaTechnika
6 programů pro správu fotografií – skoncujte s fotonepořádkem

6 programů pro správu fotografií – skoncujte s fotonepořádkem

Desetitisíce fotek na disku ve stovkách složek, jejichž obsah je takřka nemožné ručně roztřídit – noční můra nejednoho zapáleného (a trochu líného) fotografa. Nejeden správce fotek přitom pomůže tohle peklo vyřešit.

časopis Computer
Fotografický softwareFotoškola
Tipy na 14 fotoaparátů s nejlepším poměrem cena/výkon. Kompakty i bezzrcadlovky

Tipy na 14 fotoaparátů s nejlepším poměrem cena/výkon. Kompakty i bezzrcadlovky

​Foťáky v mobilu jsou sice díky využití umělé inteligence čím dál výkonnější, stále však nedokážou nahradit, zejména co do kvality snímku, klasický fotoaparát s velkým obrazovým snímačem.

Helena Vyplelová
Průvodce nákupem
Nejlepší plnoformátové fotoaparáty pro aktivní fotografy. Bezzrcadlovky i se zrcadlem

Nejlepší plnoformátové fotoaparáty pro aktivní fotografy. Bezzrcadlovky i se zrcadlem

Doporučíme nejlepší fotoaparáty s plnoformátovým snímačem, které by mohly potěšit nejen zkušenější fotografy, ale i ty začínající.

Petr Březina
Full-frame
Olympus se mění na OM System

Olympus se mění na OM System

Petr Březina
OM SystemOlympus