Decentní snímek Únik od Jaroslava Doležala nás zavádí zpět do doby dětství, kdy pampelišky byly jednou z nejoblíbenějších hraček a připomíná nám, že letos na jaře už zase kvetou. Navíc v sobě fotografie obsahuje magickou symboliku čísla tři.
Jaroslav Doležal získává díky Úniku cenu fotografie týdne již podruhé. Poprvé se mu to podařilo v prosinci loňského roku se snímkem Fleur-de-lis. Tento snímek zachycuje podobný námět jako Únik – v obou případech se jedná o makrofotografii flory, u obou fotografií lze vysledovat středovou kompozici, i když pokaždé jiným způsobem potlačenou.

Kouzlo trojjedinosti v podání Jaroslava Doležala
U Feur-de-lis je sice snímek komponován na střed, ale nejvyšší pestík se naklání k pravé straně, u Úniku vyvažuje centrální kompozici pampeliškového chmýří nahnutý stonek. Vítězné Doležalovy fotografie se však liší hlavně v barevném pojednání. Zatímco pro Fleur-de-lis zvolil fotograf teplé barevné spektrum laděné do dvou odstínů, u Úniku dal přednost černobílé barevnosti.
Jaroslav Doležal pravidelně zasílá do galerie snímky různých námětů, mezi kterými převažují portréty a dvakrát oceněné makro. Z výseku autorovy tvorby, která se na webu digi.zive.cz objevuje, vyplývá, že právě v makru spočívá jeho největší síla a nejvíce se zde projevuje Doležalova invence. Za zmínku stojí také fotografie Lísteček a Bujení, které však nezaujmou na první pohled divákovo oko tak silně, jako oceněný snímek Únik.