Někdy není třeba snímek složitě aranžovat či komponovat, objeví se před člověkem sám a stačí jen stisknout spoušť.
Každý, kdo trochu zná prostředí České Kanady, jistě potvrdí, že jde o kraj malebný, často nečekaným a velice specifickým způsobem. Scenérie lesů, rybníků a větších i menších vesniček dává celé oblasti netypický charakter.
A Fialový poustevník ukazuje, že jde o ráj nejen v době léta, ale že také v zimě zde mohou vznikat nečekaně krásné a zajímavé snímky. Autor – jak v názvu snímku, tak také v jeho dalším popisku – přitom nabízí možnost interpretace se silným akcentem na typicky české chápání a čtení fotografie. V kontextu krajiny, která není ani příliš kopcovitá, ani rovná, s jezery tak akorát velkými a teplotami rozumnými, člověk chápe, co tímto pohledem chce fotograf vyjádřit.
Snímek nabízí téměř středovou kompozici, což není u klasického formátu příliš běžné. Na pozadí rybníku a lesa pak maluje chaloupku výrazných barev, která z celého obrazu intenzivně vystupuje. Tomu také přispívá její spodní ohraničení, které ji má chránit před sněhem a vodou nebo výrazný mostek, který stavbu spojuje s pevným břehem. Divák tak může prožívat určitý pocit romantičnosti místa, ale také nevyřčený paradox – chatka jako by na snímek vůbec nepatřila. Přesto všechny prvky dohromady společně vytvářejí určitý celistvý krajinný kontext.
Celou atmosféru tajemného zimního ticha pak dotváří šedá zamračená obloha, která zajímavým způsobem kontrastuje s jasně bílou zasněženou plochou rybníka. Kolem vedoucí cesta a stopy, které se odvážily do stavby vstoupit, opět dokreslují určité mystično, se kterým se fotograf na snímku Jako na ,,Klondike ! '' ... snaží pracovat. A nutno říci, že úspěšně.
Gratuluji fotografovi k vydařenému snímku z českých krajů a dovoluji si pozvat na prohlídku některých dalších zajímavých fotografií, které se na DIGIareně v uplynulém týdnu objevily.
Zahorko ukazuje, že práce se ženami, jako objektem fotografie, mu nečinní problémy a dokáže je umně spojit se symbolickým vyjádřením. Jeho Demokracia, zachycuje člověka vznášejícího se, ale také možná naivně opojeného, spícího. K zemi jej táhnou jen balónky, prostřednictvím provazu připevněné ke kotníku slečny. Vše v zajímavé diagonální kompozici.
Demokracia, foto: zahorko
Sociální tématika na fotografiích vždy patřila k českým vyjadřovacím fotografickým prostředkům. Snímkem Úsměv, zachycujícím dva pány na pivě, se na tuto tradici snaží navázat acoty.
Úsměv, foto: acoty
Fotograf Dan modelku Katku umístil do neobvyklého prostředí. Slečna má sundané boty, pohodlně sedí na zemi a snaží se tvářit tak, aby z ní byl co možná nejlepší snímek. V kontextu zdevastovaného, potrhaného okolí ale vše působí zajímavým dojmem nadsázky či absurdity.
A na závěr ještě jeden minimalisticky pojatý snímek s tématikou téměř tříkrálovou (i když zde zbyli jen dva), který nese název Jdoucí a zachycuje velbloudy v zasněžené krajině. Autorkou je ilonag3.