Fotografie týdne: abstrakce na stěnu

Fotografie týdne: abstrakce na stěnu

Pokud se zeptáme, jaký snímek bude nejvýrazněji vykukovat z řady záběrů předchozího týdne, budou na odpověď stačit dvě písmena: MX.

Právě takhle se totiž svoji prvotinu rozhodl pokřtít tvořivý slovenský autor, s jehož tvorbou bylo možné se setkat již v tištěném časopisu DIGIfoto. Při pohledu na tuto fotografii, na níž se povedeně snoubí architektonická abstrakce s moderním uměním, nás ani nenapadne, že je to první snímek, který nám tento autor ve své Galerii představuje. Možná je to náhoda, možná talent – ale Tauntovo dílko dosahuje velmi slušných bodových ohodnocení a v komentářích pod ním najdete spoustu superlativů.

Samozřejmě se najde i mnoho lidí, kteří takovému umění nemusí rozumět. Tauntův výtvarný styl, který se v menší míře odráží i v jeho konkrétnějších, reportážních záběrech z ulice, je ovlivněn plynutím času. Zatímco snímky dětí s barevným tónováním působí archivně, takřka „retro“ dojmem, abstraktní kompozice v sobě nezapře nádech moderního umění. Dokazují to i návštěvníci naší Galerie a jejich názory. „Tohle bych si v obýváku nechal líbit,“ pochvalují si někteří, „je to parádní obraz“.

abstrakt.jpg
MX; foto: Taunt

Fotografie týdne tak zase jednou balancuje na hraně žánrů. V tomto případě stále ještě rozeznáme strukturu dřevěných dveří – autor je ovšem tajnůstkářský a původ, natož postup vzniku fotografie neprozradí. Pravdou je, že „abstraktní“ druh fotografie u nás stále ještě čeká na svůj velký den, i když je stále těžší rozpoznat, co je ještě „opravdová fotka“ a co už digitální „matlanina“. Tento zajímavý experiment ovšem vynesl autorovi vynikající hodnocení a nejen tím z jeho tvorby zajímavě vyčnívá. Působí výtvarně, výrazně, svěže.

Teď už je pouze na jeho tvůrci, která z obou cest mu bude lépe vyhovovat –vydá se na pole klasiky, nebo zkusí prošlapat pěšinku v trnitém nekonkrétnu? Zatím má i z hlediska přízně fanoušků velmi slušně našlápnuto. Zasíláme mu tedy gratulaci a přání dobrého světla a jsme zvědavi na jeho další tvorbu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud