První pokus úplně nevyšel. Vlevo nahoře si můžete všimnout kurzoru myši.

První pokus úplně nevyšel. Vlevo nahoře si můžete všimnout kurzoru myši.

 Portrétním fotografům aktuální situace rozhodně nepřeje. Omezení osobního setkání s kýmkoli vyjma vlastní rodiny má totiž své opodstatnění. Shane Balkowitsch se nařízením ale nenechal zaskočit a v jedné fotografii zkombinoval starou a novou technologii. Pomocí aplikace Zoom vyfotil portrét osoby vzdálené 6 500 km a to na kolodiovou desku.

Portrétním fotografům aktuální situace rozhodně nepřeje. Omezení osobního setkání s kýmkoli vyjma vlastní rodiny má totiž své opodstatnění. Shane Balkowitsch se nařízením ale nenechal zaskočit a v jedné fotografii zkombinoval starou a novou technologii. Pomocí aplikace Zoom vyfotil portrét osoby vzdálené 6 500 km a to na kolodiovou desku.

 Během videohovoru s Morgan Barbourovou z Londýna pořídil Shane ve svém ateliéru v Severní Dakotě snímek velkoformátovou 10 × 8“ kamerou s upevněnou kolodiovou deskou. Fotografii předcházela ještě komunikace o ideálním nasvícení scény a poloze těla portrétované osoby, aby byl výsledek co nejlepší.

Během videohovoru s Morgan Barbourovou z Londýna pořídil Shane ve svém ateliéru v Severní Dakotě snímek velkoformátovou 10 × 8“ kamerou s upevněnou kolodiovou deskou. Fotografii předcházela ještě komunikace o ideálním nasvícení scény a poloze těla portrétované osoby, aby byl výsledek co nejlepší.

 „Nikdy jsem takhle samozřejmě nefotil,“  vysvětlil Shane magazínu  dpreview.com .  „Nevěděl jsem, co očekávat, takže jsem se rozhodl, že místo pokusu o zachycení dobře osvětleného portrétu bychom mohli jít cestou siluety.“  Základní problém nebyl v technologii, na kterou se fotografovalo, ale se kterou se fotografovalo. Shane totiž pro svou práci používá kolodiové desky běžně. Zde si však nebyl jistý, jestli bude obraz z monitoru dostatečně kvalitní.

„Nikdy jsem takhle samozřejmě nefotil,“ vysvětlil Shane magazínu dpreview.com„Nevěděl jsem, co očekávat, takže jsem se rozhodl, že místo pokusu o zachycení dobře osvětleného portrétu bychom mohli jít cestou siluety.“ Základní problém nebyl v technologii, na kterou se fotografovalo, ale se kterou se fotografovalo. Shane totiž pro svou práci používá kolodiové desky běžně. Zde si však nebyl jistý, jestli bude obraz z monitoru dostatečně kvalitní.

Aby nedošlo k zachycení rastru jednotlivých pixelů monitoru, soustředil se Shane na obrys rtů a nosu, poté je trochu zaostřil, aby rozmazal obrazové body a vytvořil na snímku jemnější dojem. Protože na monitoru nebyly přítomny žádné rušivé odlesky, je výsledek překvapivě kvalitní. První pokus nicméně vyvolal poněkud úsměvnou situaci, protože Shane neskryl na ploše počítače kurzor myši, který je tak na výsledném snímku viditelný.

Aby nedošlo k zachycení rastru jednotlivých pixelů monitoru, soustředil se Shane na obrys rtů a nosu, poté je trochu zaostřil, aby rozmazal obrazové body a vytvořil na snímku jemnější dojem. Protože na monitoru nebyly přítomny žádné rušivé odlesky, je výsledek překvapivě kvalitní. První pokus nicméně vyvolal poněkud úsměvnou situaci, protože Shane neskryl na ploše počítače kurzor myši, který je tak na výsledném snímku viditelný.

Jak je tedy vidět, karanténa nebrání fotografům v jejich kreativitě. Pomocí videohovorů se dá totiž fotografovat nejen na kolodiovou desku. Je to jen o nápadu. Hodně lidí je aktuálně uzavřeno ve svých domovech a jakékoli rozptýlení jistě uvítají. Tak proč to nezkusit?

Jak je tedy vidět, karanténa nebrání fotografům v jejich kreativitě. Pomocí videohovorů se dá totiž fotografovat nejen na kolodiovou desku. Je to jen o nápadu. Hodně lidí je aktuálně uzavřeno ve svých domovech a jakékoli rozptýlení jistě uvítají. Tak proč to nezkusit?

 Portrétním fotografům aktuální situace rozhodně nepřeje. Omezení osobního setkání s kýmkoli vyjma vlastní rodiny má totiž své opodstatnění. Shane Balkowitsch se nařízením ale nenechal zaskočit a v jedné fotografii zkombinoval starou a novou technologii. Pomocí aplikace Zoom vyfotil portrét osoby vzdálené 6 500 km a to na kolodiovou desku.
 Během videohovoru s Morgan Barbourovou z Londýna pořídil Shane ve svém ateliéru v Severní Dakotě snímek velkoformátovou 10 × 8“ kamerou s upevněnou kolodiovou deskou. Fotografii předcházela ještě komunikace o ideálním nasvícení scény a poloze těla portrétované osoby, aby byl výsledek co nejlepší.
 „Nikdy jsem takhle samozřejmě nefotil,“  vysvětlil Shane magazínu  dpreview.com .  „Nevěděl jsem, co očekávat, takže jsem se rozhodl, že místo pokusu o zachycení dobře osvětleného portrétu bychom mohli jít cestou siluety.“  Základní problém nebyl v technologii, na kterou se fotografovalo, ale se kterou se fotografovalo. Shane totiž pro svou práci používá kolodiové desky běžně. Zde si však nebyl jistý, jestli bude obraz z monitoru dostatečně kvalitní.
Aby nedošlo k zachycení rastru jednotlivých pixelů monitoru, soustředil se Shane na obrys rtů a nosu, poté je trochu zaostřil, aby rozmazal obrazové body a vytvořil na snímku jemnější dojem. Protože na monitoru nebyly přítomny žádné rušivé odlesky, je výsledek překvapivě kvalitní. První pokus nicméně vyvolal poněkud úsměvnou situaci, protože Shane neskryl na ploše počítače kurzor myši, který je tak na výsledném snímku viditelný.
6
Fotogalerie

Fotografie na vzdálenost 6 500 km? Ano, jde to. Stačí kolodiová deska a aplikace Zoom

Portrétním fotografům aktuální situace rozhodně nepřeje. Omezení osobního setkání s kýmkoli vyjma vlastní rodiny má totiž své opodstatnění. Shane Balkowitsch se nařízením ale nenechal zaskočit a v jedné fotografii zkombinoval starou a novou technologii. Pomocí aplikace Zoom vyfotil portrét osoby vzdálené 6 500 km a to na kolodiovou desku.

Během videohovoru s Shane Morganovou z Londýna pořídil Shane ve svém ateliéru v Severní Dakotě snímek velkoformátovou 10 × 8“ kamerou s upevněnou kolodiovou deskou. Fotografii předcházela ještě komunikace o ideálním nasvícení scény a poloze těla portrétované osoby, aby byl výsledek co nejlepší.

Obrázek 1.jpg
První pokus úplně nevyšel. Vlevo nahoře si můžete všimnout kurzoru myši.

„Nikdy jsem takhle samozřejmě nefotil,“ vysvětlil Shane magazínu dpreview.com. „Nevěděl jsem, co očekávat, takže jsem se rozhodl, že místo pokusu o zachycení dobře osvětleného portrétu bychom mohli jít cestou siluety.“ Základní problém nebyl v technologii, na kterou se fotografovalo, ale se kterou se fotografovalo. Shane totiž pro svou práci používá kolodiové desky běžně. Zde si však nebyl jistý, jestli bude obraz z monitoru dostatečně kvalitní.

Aby nedošlo k zachycení rastru jednotlivých pixelů monitoru, soustředil se Shane na obrys rtů a nosu, poté je trochu zaostřil, aby rozmazal obrazové body a vytvořil na snímku jemnější dojem. Protože na monitoru nebyly přítomny žádné rušivé odlesky, je výsledek překvapivě kvalitní. První pokus nicméně vyvolal poněkud úsměvnou situaci, protože Shane neskryl na ploše počítače kurzor myši, který je tak na výsledném snímku viditelný.

Jak je tedy vidět, karanténa nebrání fotografům v jejich kreativitě. Pomocí videohovorů se dá totiž fotografovat nejen na kolodiovou desku. Je to jen o nápadu. Hodně lidí je aktuálně uzavřeno ve svých domovech a jakékoli rozptýlení jistě uvítají. Tak proč to nezkusit?

Určitě si přečtěte

Články odjinud