Foťáková renesance? Trh s fotoaparáty se stabilizuje, výrobci dokonce hlásí růst | Zdroj: Sony

Zdroj: Sony

Foťáková renesance? Trh s fotoaparáty se stabilizuje, výrobci dokonce hlásí růst

Výrobci jako Nikon, Fuji a Sony odhalili čísla z poslední účetní závěrky a ta vypadají pozitivně. Už v posledních letech vidíme lehké pozitivní trendy, v období pandemie šla čísla prodejů znatelně dolů, ale růžová nebyla ani dříve. Zdá se však, že se dlouhodobé trendy obrací, výrobci se více zaměřují na prémiový sektor, zatímco kompaktní foťáky dlouhodobě vymírají, protože je nahrazují mobily.

Nikon za Q2 a Q3 letošního roku prodal 410 000 zrcadlovek a bezzrcadlovek, 650 000 objektivů, a to při meziročním nárůstu příjmů o 14,1 % a zvýšení profitu o 3,6 %. Nikon to vysvětluje silnými prodeji modelů Z8, Zf a Z6 III či slabším kurzem jenu.

nikon-z6-iii_jpg.png

Fujifilm je na tom ještě lépe, vykazuje meziroční nárůst příjmů o 17 % z produktů zaměřených na fotografii a video. Zásadní roli v tom hraní instantní foťáky, které tvoří 61,3 % z příjmů a zjevně tato kategorie roste velmi rychle.

U Sony je situace komplikovanější, protože k dispozici nejsou pro danou divizi příliš konkrétní čísla, vidíme jen drobný meziroční růst. Co je například zajímavé, tak foťáky a videokamery dělají u Sony mírně vyšší obrat než televize. K tomu má Sony ještě divizi zaobírající se čistě snímače, které proudí do smartphonů i bezzrcadlovek, a i v ní rostou obraty.

Celkové trendy jsou tedy pozitivní a vypadají výrazně lépe než za dob pandemie, ale i před ní. Kromě posouvání trhu k dražším modelům za to může nejspíše i důraz na video. Každopádně lidé stále mají zájem o kvalitní zachycení světa v obrázcích a ne nutně musí převládnout záznam chytrými telefony.

Zdroj: Petapixel

Určitě si přečtěte

Články odjinud