Rozšířená služba Flickr pro uchovávání a sdílení fotografií poslední dobou zaostávala za konkurencí. To se nyní mění, nový design a 1TB místa zdarma mají přilákat uživatele zpět.
Populární webová služba Flickr dosud umožňovala nahrávat fotografie pouze v omezeném rozlišení a s měsíčním limitem objemu přenesených dat. Za větší prostor a neomezené rozlišení bylo nutné si připlatit.
Design webu už měl také své nejlepší roky za sebou a potřeboval obměnu. Na pondělní tiskové konferenci oznámilo Yahoo, které za Flickrem stojí, řadu velkých změn.
Uživatelé nově dostanou 1 TB prostoru pro fotografie a videa a to zcela zdarma. Jen pro představu, tato kapacita stačí pro uložení asi 220 tisíc fotografií v rozlišení 16 MPx. Nahrávání fotografií je zcela neomezené, u videí je nutné počítat s maximální délkou 3 minut.
Na všechny novinky jsou návštěvníci upozorněni hned ze startu
Flickr údajně k této změně inspirovala komunita jeho uživatelů a chce nabídnout možnost sdílet fotografie v původní velikosti. Vůči Facebooku, který fotografie výrazně komprimuje, či Google+ kde je neomezený prostor pro fotografie pouze do rozlišení 2000×2000 bodů, tak získává výraznou konkurenční výhodu.
Prostor ale není jediné, co se mění. Flickr dostal nový kabátek s větším důrazem na samotné fotografie. Ty se při otevření zobrazují tak, aby zabíraly co největší plochu. Posunutím dolů je možné zobrazit podrobnosti a komentáře. Při prohlížení snímků tak nedochází ke zbytečnému rozptýlení pozornosti a fotografie si je možné lépe vychutnat. Vzhledově se nyní služba velice blíží Google+, rozložení ovládacích prvků je ale naprosto jiné.
Nová úvodní stránka klade více důrazu na sociální prvky; fotky či slideshow lze elegantně zobrazit na celou obrazovku, zdroj: Flickr
Změny se dotkly také uživatelských profilů. Po stylu Facebooku nalezneme nyní v horní části větší profilovou fotku a velký úvodní snímek. Obojí si lze změnit dle libosti. Dále přibyly nové funkce jako například animovaná prezentace snímků (slideshow) ve stylu Apple iPhoto s možností zobrazení na celou obrazovku.
Nové profily a jejich „photostream“; zobrazení uživatelských galerií v novém kabátu, zdroj: Flickr
S novým designem vypustilo do světa Yahoo také novou aplikaci pro mobilní telefony s operačním systémem Google Android. Ta nabídne stejnou funkčnost a podobný vzhled jako aplikace pro iPhone, jež se dočkala aktualizace již v listopadu.
Ukázka aplikace Flickr pro android
Podle představených novinek to vypadá, že Flickr Pro končí. Není tomu ale tak, tato placená služba stále pokračuje. Za poplatek 50 USD/rok zmizí ze stránek všechny reklamy a navíc uživatelé získají přístup ke statistikám. Za 500 USD ročně pak lze rozšířit prostor až na 2 TB.
Jak je vidět, Flickr se opravdu snaží nalákat ztracené uživatele zpět. Uvidíme, jak zareagují jeho největší konkurenti.