Popularita a s ní spojený nástup trojrozměrného obrazu je vidět téměř na každém kroku. 3D nemine ani naše pohádky.
Popularita a s ní spojený nástup trojrozměrného obrazu je vidět téměř na každém kroku. V kinech nabýváme dojmu reality a v obývacím pokoji již nepotřebujeme ani speciální brýle pro pohled do třetí dimenze.
České loutky, tentokrát ve 3D
Ruku v ruce s tímto trendem se rozhodli jít také autoři českých loutkových pohádek. Je tomu necelý měsíc kdy se ozval zvuk poslední klapky projektu "Fi(l)mfárum do třetice všeho dobrého". Tento doslova pohádkový projekt se tak stává českým unikátem. Jedná se o první, stereoskopický, český celovečerní film. Divák bude moci shlédnout poslední část loutkové trilogie Fimfárum do třetice všeho dobrého, tentokrát v novém "3D kabátě" a moderním stylu. Tato trilogie obsahuje pohádky O kloboučku s pérkem sojčím aneb Král měl tři syny, Jak na Šumavě obři vyhynuli a Rozum a Štěstí.
Novinku budete moci v kinech shlédnout v premiéře dne 10. února 2011
max. velikost
Fimfárum do třetice všeho dobrého je prvním českým celovečerním 3D snímkem
Zapomeňte na kamery
Dalším unikátem, kterým se může projekt pochlubit, je fakt, že celý film byl natočen pomocí digitálních zrcadlovek. Za tímto účelem byl vyvinut speciální software pro řízení stereoskopického snímání pomocí fotoaparátů. Ukázky snímků a náhledy pohádek lze společně s dalšími informace nalézt na webové stránce projektu http://www.ceskatelevize.cz/specialy/fimfarum/press.html
Čím se tedy natáčelo?
Požádali jsme o popis tvorby snímku samotné autory. Kameraman Hubert Hesoun nám poskytl poměrně obsáhlý popis techniky, jenž byla při filmování použita.
"Film byl snímán na digitální fotoaparát Fujifilm FinePix S5 Pro, rozlišení 12 mpix. Pro natáčení byli použity 3 stejné fotoaparáty, které byly použity souběžně na 3 scénách s objektivy s pevným ohniskem s manuálním ostřením od firmy Nikon. Byli použiváný objektivy následujících ohliskových vzdáleností: 20, 24, 28, 35, 55, 85, 105 a 135 mm
Ukládání snímků bylo prováděno přímo do počítače. Kamera byla ovládaná pomocí ovládacího software Hyper-utility 3
Stereoskopii jsme po předcházejících testech řešili pomocí změny polohy kamery, tzn., že scéna byla vyfocena z jednoho bodu A a poté se kamera přesunula do bodu B a scénu opět vyfola. Vznikla tak dvojice stereoskopických snímků. Pohyb mezi body zajišťovala automaticky robotická posuvná jednotka, pracují s přesností 0,1 mm. "