Společnost FiLMiC stojící za populárními mobilními aplikacemi si nechala patentovat novou vysoce účinnou technologii přemapování obrazu, nazvala ji Cubiform. Ta nabídne možnost přemapování každého pixelu přítomného v záznamu. Význam samozřejmě bude mít zejména u videí o kvalitě 4K a vyšší.
Tradiční řazení shaderu GPU vlevo, to podle technologie Cubiform vpravo.
Cubiform generuje barevné vyhledávací tabulky (C-LUT) pomocí dynamické sady parametrů, které pak mohou uživatelé upravovat v reálném čase. Použitím C-LUT namísto přímé úpravy obrazů lze proud těchto dat převést na obraz nebo sérii obrazů, aniž by byl kladen vysoký požadavek na CPU nebo GPU, tedy na výkon zařízení, na kterém se editace provádí. Díky tomu úprava probíhá až 5 × rychleji. Operace, která běžně zabere 26,4 milisekund, lze pomocí této technologie dosáhnout už za 5,6 ms.
Čtyři klíčové nákresy patentu Cubiform společnosti FiLMiC.
Při úpravách pomocí technologie zpracování obrazu Cubiform se s parametry transformace obrazu manipuluje v reálném čase, což má za následek nižší kvalitu obrazu. Jakmile je však editace hotova, Cubiform vygeneruje vysoce přesný C-LUT, který přinese vysoce kvalitní obrazové přemapování. Toto představuje nejen významný technologický pokrok ve zpracování obrazu, ale také to, že společnost FiLMiC už není jen vývojářem aplikací, nýbrž i technologií.