Chcete-li „žít“ na obrázkových sociálních sítích a z nějakého důvodu se vám Instagram prostě nelíbí, může pro vás být síť EyeEm tou pravou alternativou.
Tato síť, ač je o tom samém, tak vypadá jinak, chová se jinak a nabízí toho více – tolik asi k zásadním rozdílům mezi těmito sítěmi. I zde je to hlavně o fotografiích, jejich líbivosti a komentářích, avšak je to zabaleno do odlišného kabátku, který vám dá více rozhledu.
I don't trust words. I trust pictures. – Gilles Peress
Síť EyeEm začala jako malý startup v německém Berlíně už v roce 2011, kdy vyšla aplikace pro iOS a o nějaký ten čas déle i pro Android. Jeho zakladatel Florian Meissner vstoupil na přeplněný trh s jasnou vizí: Vítězem hry je ten, kdo přijde s nejjednodušším uživatelským prostředím a ovládáním. Tato idea však s postupem času, a díky neúprosné konkurenci, značně utrpěla a aplikace začala kynout. Ne že by to bylo na škodu, protože nyní nabízí komplexní úpravu vašim fotografiím i s možností nějakého toho výdělku.
Kam se poděly hrábě?
Twitter i Instagram (a po nějaké době také Facebook) používají znak „#“ jako formu třídění a označení. Díky těmto hashtagům tak můžete lépe hledat v nepřeberném množství informací. V EyeEm je toto označení zdárně ignorováno. Tím je konec sáhodlouhému vypisování klíčových slov u dané fotografie, které mají zapříčinit její lepší viditelnost a tím i více označení „To se mi líbí“. V tomto jsou zde opravdu omezené možnosti a je jen na vašem uvážení, zda je to dobře či nikoli.


Nikoli hrábě ale alba, to je oč v EyeEm běží
V EyeEm hrají prim alba. Samozřejmě zde můžete snímku přidat i místo, kde byl pořízen, a označit osoby, které jsou na něm přítomny. Není to ale to hlavní. Alba jsou kategorie, do kterých daná fotografie svým pojetím spadá. Černobílé fotografii zobrazující ruch velkoměsta tak přiřadíte značky blackandwhite a streetphotography, západu slunce na Šumavě zase třeba nature, sunshine atd.


Porovnání vyhledávání na Instagramu (vlevo) a v EyeEm (vpravo)
Fotografie se vám po nahrání na síť zařadí právě do těch alb, jejichž značku jste u ní použili. V nich také najdete všechny fotografie, které byly do tohoto alba vloženy a to od uživatelů po celém světě. Jednomu snímku však můžete přiřadit maximálně 10 alb (oproti 30 hastagům u Instagramu). Alba jdou označit i jako oblíbená. Pro shlédnutí Timeline, podobné té z Instagramu, pak musíte zavítat mezi své přátele. Až zde se vám totiž ukáže, až zde můžete své sledované „lajkovat“ a komentovat. Hlavní stránka je zde pojmenována Discover a je to propracovanější obdoba „Objevování“ na Instagramu.

Co by to bylo za sociální síť, kdyby v ní chyběli přátelé
Objevujte, poznávejte, inspirujte se
Před záložkou přátel, při spodní straně displeje, je ale umístěna ta pojmenována Discover a opravdu plní, co svým názvem slibuje. Sami si vyberete, co na hlavní stránce chcete vidět. Stačí rozjet nabídku třech teček a dát Follow. Pokud vás určité téma nezajímá, jednoduše jej odstraníte a přidáte jiné.

Discover vám doporučí uživatele, představí nové výzvy i shrne uplynulý týden
V albech můžete hledat inspiraci, procházet v nich galerie uživatelů a hodnotit jejich příspěvky dle daného tématu – vše hezky seřazeno i s náhledem přes celý displej vašeho zařízení. Jestli nahrajete fotografii 1:1 nebo panoramatickou, je v EyeEm úplně jedno. Toto omezení zde totiž není a formát vkládané fotografie je tak jen na vašem uvážení. Sbohem čtvercový formáte!

Omezení čtverce se bát nemusíte, EyeEm vám dá rozhled
Motivace nad zlato
Ať už fotíte, co vidíte, nebo dlouze přemýšlíte nad kompozicí, máte pro to nějaký důvod. EyeEm se vás v tomto snaží podporovat ještě o to více. Pravidelně pořádá tematicky zaměřené soutěže, kde (pokud se zúčastníte) můžete vyhrát buď nějaký produkt partnera, nebo budete-li mezi několika vyvolenými, získáte nehynoucí slávu zveřejněním jako doporučení uživatelé na blogu sítě (ano, podobně jako to dělá i Instagram).

Vyhrát můžete třeba Samsung Galaxy S6 Edge
Nemusíte nic hledat, nemusíte ani kvůli tomu někoho sledovat. Vše se dovíte v záložce Missions, nebo přímo pod ikonou zvonečku v pravém horním rohu, kde jste informováni o veškerém dění týkající se vaší osoby – tedy kdo vás začal sledovat, komu se líbí vaše fotografie, kdo ji komentuje a právě i to, že byla vypsána nová soutěž atd. Pro účast pak jen stačí svou fotografii označit tématem soutěže (albem) a doufat v „úspěch“.

Notifikace týkající se vašeho účtu naleznete pod ikonou zvonečku