Přidat příspěvek  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 | zobrazit bez stromu  | nových příspěvků: 8


31. 03. 2022 20:23

Labutí píseň Canonu...Aneb jak mobily zabily kompakty a teď pomalu i DSLR.Ano, stále tu budou profesionálové,sportovní,portrétní,interiérové..atd), a část hobbíků. Ale směr je jednoznačný. Většina fotek míří okmažitě na sociální sítě a za pár dní už na ně stejně nikdo nekoukne (momentky,reportáže), natož aby je tiskl a dával do alba. Zatímco před 20 lety (začátek 21.století) každý nadšenec prahl po EOS 300D (tehdy za šílených 20 000 u Oehlingu), tak dnes už člověk musí opravdu být extra nadšený hobík,aby např opustil Iphone 12/ Samsung 20 a podobné fotomobily.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
01. 04. 2022 08:03

Domnívám se, že modernější obdoba papírových alb, tedy fotoknihy, se vyrábějí docela dost.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
03. 04. 2022 16:52

že multifunkční, pohotovější a uživatelsky přátelštější mobily vytlačily nějaké kompakty a teď pomalu odspodu i cropové systémy (jeden 1" už je na pravdě boží, MFT už také zažívá nějaké krachy a odliv uživatelů a už i APS-C začíná zaznamenávat padající prodeje), ale to bych ještě docela chápal, ale myslel jsem, že FF se prostě udrží bez ohledu na to jestli jde o DSLR, nebo CSC a pletl jsem se, už je skoro jisté, že DSLR vyklízejí pole i ve FF. Někdo jistě namítne, že to je proto, že jim výrobci nepřejí, ale výrobci skutečně jen sledují prodeje, kdyby jim to vydělávalo, tak to ukončovat nebudou, to je prostě fakt a prodeje DSLR (i těch FF) už dlouho jen padají (i když ty FF nejpomaleji). Dá se tedy říci, že CSC je skutečně technologie s větším potenciálem, nebo jen i profesionálové podlehli nějakému trendu doby?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
St.  |  04. 04. 2022 09:26

Je neuvěřitelná "inflace" fotografií. Vše stacionární bylo vyfoceno, nebo dokonce oskenováno. Zbývají živé, pohyblivé věci (lidi, příroda), sport. Astrofotografie je kapitola sama pro sebe. Momentky na ulici se opět snáze udělají mobilem. Takže příroda a sport. Jen potvrzení dalších příspěvků: velké přístroje budou už jen pro profesionály a opravdu zapálené amatéry. Prodeje budou dál klesat, firmy se soustředí na profesionální aparáty za vysoké ceny, kde je vyšší marže.
Takže své foťáky budu opečovávat, dokud budou fungovat. A už vidím potomky: dají je jako raritu do vitríny (v lepším případě). Myslím, že je ještě šance na návrat k filmové fotografii (obdoba návratu vinylových desek).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
05. 04. 2022 16:23

jakože pohyblivé věci se snáze vyfotí mobilem? Cápu to dobře? ... No nevím ...fotil jste někdy opravdu akční scény s rychlím pohybem, nedej bože za horšího světla? Myslím, že tam mohou být foťáky ještě hodně dlouho v klidu, tam se telefony (už jen kvůli špatné ergonomii a špatnému kontrolování kompozice při focení z nadhledu či podhledu) na profesionální foťáky nechytají ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
05. 04. 2022 20:25

Někteří lidé prostě furt budou obhajovat to jak je dobré bydlet v jeskyni, i když venku už začla průmyslová revoluce. Stačí se kouknout třeba sem, co se dá dnes mobilem nafotit a přiznat si,že tu mýdlovou (statustovou) krabičku (fotoprofesionál) už opravdu nahradila hloupá krabička s kterou se dote´d jen volalo. https://www.pocket-lint.com/phones/news/apple/146898-... ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
St.  |  08. 04. 2022 08:46

Nechápete. Mobil pro street fotografii uvádím proto, protože je většinou po ruce a hlavní by měl být obsah. Je rozdíl, jak rychle zareaguji s telefonem, ve srovnání s FF zrcadlovkou (či bezzrcadlovkou), i kdybych měl nasazený správný objektiv. Tahat se mi to navíc každý den nechce. Píšu, že na focení pro velké fotoaparáty zůstává sport a příroda (tedy pohyb a krása). Vyfotil jsem toho dost, hlavně přírodu a architekturu. Pokud vím, že bude čas a příležitost, beru si velký foťák (tedy FF zrcadlovku, většinou širokoúhlý zoom). Ale pozoruji to sám na sobě, fotím mobilem čím dál víc, kvalita je jednoznačně doháněná postprocessingem a různými AI algoritmy. Zvětšeniny nestojí za nic. Fotky jsou ale "hezčí" a hlavně, hned se mi třídí a zálohují. Je to moje volba a evidentně volba většiny lidí. Ale jak jsem psal, pro žurnalistiku, sportovní fotografii, apod., zůstanou velké kvalitní (a drahé) přístroje.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
T  |  30. 03. 2022 11:29

ten text trochu vyzněl, jakože Canon byl první, kdo přišel s AF a ovládáním clony z fotoaparátu. Ač to tam není doslova napsané, je to podle mě zavádějící.První AF systém byl o dva roky dříve (1985) nový bajonet Minolta Alpha (pod obchodním označením Minolta Alpha v Japonsku, Minolta Dynax v Evropě a Minolta Maxxum v USA. Dnes bajonet Sony A), nahrazující čistě manuální systém Minolta MD, který měl samozřejmě i automaticky ovládanou clonu a elektronický přenos informací mezi tělem a objektivem. Minolta však měla AF řešený pohonem přes hřídelku z těla fotoaparátu, stejně tak bylo mechanicky řešené i ovládání clony.Canon a Nikon na to právě po dvou letech (nejsem si jistý, jestli to u Nikonu nebylo až po třech) zareagovali vlastním zavedením AF, přičemž každý zvolil jinou cestu. Zatímco Nikon implementovat po vzoru Minolty také mechanický přenos AF a clony, ale do již existujícího "manuálního" bajonetu F, který pro to především malým průměrem nebyl úplně dobře uzpůsoben a Nikon musel v dalších letech řešit hromadu problémů z toho vznikajících (protože třeba v případě ovládání clony šlo už o několikáté řešení, kterému předcházelo tehdy standardní mechanické odjišťování clony z těla na manuálně přednastavené hodnoty na clonovém prstenci objektivu), šel Canon asi nejlepší cestou ze všech - zavedl nový mount EOS, kterým opustil předchozí bajonet FD (tak jak to udělala Minolta s MD), ale úplně opustil mechanické řešení přenosu AF a clony a vsadil jen na elektroniku a vlastní motory v každém objektivu. Tehdy to sice nový systém značně prodražovalo, ale časem se to ukázalo jako řešení s největším potenciálem (především pokud šlo o rychlost a hlučnost), proto Minolta (pak Sony A) a Nikon později také začli přecházet na plně motorizované objektivy ovládané z těla fotoaparátu jen elektronicky. Sony si pohon hřídelkou zachoval až do dnes na všech tělech, takže může stále pracovat i s původními objektivy od roku 1985, zatímco Nikon už u mnoha modelových řad na bajonetu F mechanický pohon AF vypustil. Vznikla tak mimochodem zajímavá situace, kdy má Nikon do dnešního dne v aktuální nabídce některé objektivy a těla, která vzájemně nespolupracují.V tom je tedy to prvenství Canonu - měl první "moderní" plně elektronicky komunikující systém Stejně jako Sony přeneslo označení Alpha na své CSC, ač jde o dědictví po označení předcházejícího systému Minolta/Sony Alpha, zachoval si Canon označení EOS i u nového bajonetu R a ač je údajně komunikační protokol EF a R mountu shodný (takže adaptéry jsou doslova jen prodrátované), tak jsem si jistý, že původně bylo označení EOS označením pro nový systém a ne komunikaci, jak píše článek, to si asi Canon vymyslel až teď, aby odůvodnil, proč označení zachoval ... Ono je to totiž dobré, tradiční a "promyšlené" označení, tak proč ho měnit a v podstatě nechat zaniknout? ...což mě přivádí na poslední myšlenku a to, že jak Minolta, tak Canon při uvedení nových AF systémů tvrdili, že starší systémy MD a FD budou samozřejmě vyvíjet dál, že se uživatelé nemusí bát. ...To jen taková paralela k tomu, co se děje dnes, kdy Sony neřeklo nic, ale A bajonet už v podstatě vyhnil a Canon a Nikon se stále více či méně dušují, že systémy EF a F budou vyrábět dál, že se uživatelé nemusí bát... No dávám jim maximálně pár let Takže Go EOS Go!

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory