Cosina představila trojici objektivů Voigtländer – pro Sony E a Leicu M

9. března 2018
TWEET SDÍLET
Japonský výrobce optiky Cosina rozšiřuje řadu objektivů Voigtländer o tři nová skla: dvě z nich – Color-Skopar 21 mm F3,5 a Macro APO-Lanthar 110 mm F2,5 – jsou určeny pro fotoaparáty systému Sony E a jeden, Nokton 50 mm F1,2, pro Leicu M.

​Nejprve se podíváme na objektivy, které jsou navrženy pro bezzrcadlovky s bajonetem Sony, a to jak pro APS-C, tak pro fullframe přístroje. Color-Skopar 21 mm F3,5 Aspherical i Macro APO-Lanthar 110 mm F2,5 jsou manuální objektivy, čili bez podpory automatického ostření, ovšem s elektronickými kontakty umožňujícími přenos informací do EXIFu snímku a podporující pomůcky pro manuální ostření.   

Klepněte pro větší obrázek

Color-Skopar 21 mm F3,5 Aspherical nabídne při použití s plnoformátovou řadou bezzrcadlovek Sony ohnisko 21 mm s úhlem záběru 91,2°, u APS-C formátu dostaneme přepočtených 31,5 mm. V optické konstrukci je využito 9 členů uspořádaných v 8 skupinách, zakomponovány jsou též asférické prvky. Clona sestává z deseti lamel a lze s ní přiclonit až na F22. Závit na filtr má průměr 52 mm.

Klepněte pro větší obrázek

Výrobce uvádí, že optimalizoval úhel dopadu světelných paprsků na snímač pro potlačení vinětace, jíž trpěl Color-Skopar 21 mm F4. Velkou výhodou nového objektivu by měly být jeho rozměry – s délkou pouhé 4 cm spadá takřka do kategorie pancake objektivů.

Druhou zajímavou novinkou je makroobjektiv Macro APO-Lanthar 110 mm F2,5, který je tohoto času nejdelším objektivem pro Sony E od Voigtländeru. Při použití s APS-C fotoaparáty se ohnisková vzdálenost vyšplhá na 165 mm. Optická konstrukce sestává ze 14 členů uspořádaných do 12 skupin. Jak název napovídá, zakomponován je také apochromatický prvek účinně korigující barevnou vadu.

Klepněte pro větší obrázek

Clona se jako u Color-Skopar 21 mm F3,5 skládá z 10 lamel a lze ji „zavřít“ max. na F22. Objektiv je možné použít s filtry se závitem o průměru 58 mm. Minimální zaostřovací vzdálenost činí 35 cm a maximální zvětšení 1:1. Objektiv měří na délku 99,7 mm a v průměru má 78,4 mm.

Posledním přírůstkem do rodiny Voigtländerů je vysoce světelný objektiv Nokton 50 mm F1,2 Aspherical VM, který rozšiřuje řadu pevných padesátek Nokton (verze F1,1 a F1,5) určených pro dálkoměry Leica M, resp. fotoaparáty s bajonetem M.

Klepněte pro větší obrázek

Opět se jedná o drobný objektiv – s délkou 49 mm a průměrem 63,1 mm. Hlavní devizou je však vysoká světelnost F1,2 a výrobcem slibovaný výborný obrazový výkon i při plně otevřené cloně s atraktivním podáním oblastí mimo hloubku ostrosti. V optické konstrukci najdeme 8 prvků uspořádaných v 6 skupinách, začleněny jsou také asférické čočky. Clona má nadstandardních 12 lamel a lze s ní přiclonit na F22. Závit na filtry má průměr 52 mm. Ostřit lze až od od 70 cm.

Cena ani jednoho z nových objektivů zatím nebyla zveřejněna a stejně tak dosud není stanoveno datum začátku prodeje.

Zdroj: cosina.co.jp

Témata článku: Technika, Objektivy, Dálkoměr, Voigtländer

Určitě si přečtěte

Fotografie týdne: Pohlazení – o smrti a její důležitosti pro bytí

Fotografie týdne: Pohlazení – o smrti a její důležitosti pro bytí

Středověký člověk, jak upozorňuje Jacques Le Goff, má ke smrti dvojí silný vztah. Smrt je především branou do nebe. Je tím, pro co žijeme, můžeme sledovat těšení se na smrt, která je vysvobozením z pozemského utrpení a strádání.

Michal Černý

Vybrali jsme 7 nejlepších levných zrcadlovek, které si teď můžete koupit

Vybrali jsme 7 nejlepších levných zrcadlovek, které si teď můžete koupit

Digitální fotoaparát může být zdrojem radosti, štěstí, ale především i „nakopnutím“ ke kreativnímu ztvárnění reality u mnoha začínajících fotografů. Vánoční svátky se blíží a s nimi také ideální období pro výhodné nákupy.

29 Petr Březina

Vybrali jsme nejlepší kompaktní fotoaparáty, které se dnes vyplatí koupit

Vybrali jsme nejlepší kompaktní fotoaparáty, které se dnes vyplatí koupit

Malé kompaktní fotoaparáty jsou vhodné i pro pokročilé fotografy. Nabízejí výbornou obrazovou kvalitu a maximální kontrolu nad procesem fotografování. Současně jsou vždy po ruce.

27 Helena Vyplelová