Co si skutečně Facebook „myslí“ o vašich fotografiích?

Co si skutečně Facebook „myslí“ o vašich fotografiích?

Každý den je na Facebooku zveřejněno kolem 300 miliónů fotek. Mnoho z nás se rádo pochlubí, kde a jak jsme prožili svůj den. Co si však doopravdy Facebook myslí o našich fotkách, respektive co z nich zjistí?

Při každém nahrání fotografie – na které je označeno místo, stav a osoby – ji okamžitě začnou zpracovávat specifické algoritmy Facebooku. Samozřejmě záleží, jak je nastaveno zabezpečení soukromí na facebookovém profilu.

3443b268-ceac-11e6-85ee-45f59408f9bb.png
Takto vypadá fotografie s informacemi, které algoritmy Facebooku ze snímku vyčtou 

Softwarový inženýr Adam Geitgey vyvinul speciální nástroj v podobě doplňku do prohlížeče Google Chrome s názvemShow Facebook Computer Vision Tags, který zobrazí, jak algoritmy Facebooku zpracovávají naše fotografie. Při nainstalování nástroje se objeví na fotografii v pravém horním rohu rámeček zobrazující informace, kterou se řídí algoritmy Facebooku při zpracování a zároveň také zjistíte, jak Facebook skutečně „vnímá“ fotografie uživatelů sociální sítě.​

FB2.nocrop.w710.h2147483647.png
Výsledek facebookového algoritmu – 1 osoba/sportuje/baseball/stadión

Jak je to tedy doopravdy s uveřejněnými fotografiemi na Facebooku? Používané algoritmy pracují s několika stovkami nadefinovaných klíčových slov, která jsou pak přiřazována k jednotlivým fotografiím. Vůbec nezáleží na tom, zda je na fotce krajina, zvíře nebo se jedná o naši selfie. Facebook zpracovává fotografie na základě označeného místa, vazeb s přáteli, které jsou určovány jejich zájmy na internetu.

FB5.nocrop.w710.h2147483647.png
Zde Facebook nerozeznal jednu osobu v kanceláři a to co má na obličeji

Všechny internetové společnosti – Google, Facebook, Apple, Youtube a desítky dalších firem shromažďují všechna data, které po sobě zanecháme.  Jedná se o tzv. digitální stopě. Tu zanecháváme při každém vyhledávání na internetu, otvíráním jakékoliv webové stránky, čtením emailu, psaním sms, chatováním, komentováním v diskusích, vyplňováním různých formulářů. Takto nasbírané údaje pak slouží internetovým společnostem jako zdroj informací o jednotlivých uživatelích, které se využívají především pro zacílení reklamních a obchodních sdělení.

Určitě si přečtěte

Články odjinud