Cestopis: Malá Fatra non-stop

30. října 2004
TWEET SDÍLET
Malá Fatra už zde sice v reportáži byla zmíněna, ale moje vyprávění bude přece jen odlišné. Nevydali jsme se tam s velkým baťohem, nechtěli jsme v horách ani jednou přespat a přece to nebyl obyčejný výlet, byť vlastně trval pouze jeden den. Ale víte, co se dá všechno za takový jeden den zvládnout? Pojďte si přečíst, co se skrývá za těmito hádankami.

Klepněte pro větší obrázek Autor brzo ráno, 50 km, 8.8.2004 v 4:40

Takhle jsem tedy vypadal po překonání noci, která byla opravdu krutá. Laďa byl tak unavený, že to ve Strečně chtěl vzdát. Ale přemluvil jsem ho, ať ještě pokračuje. Měli jsme několik spacích krizí a celý výstup ze Strečna (360 m, 23:40) až na Suchý (1468 m, 4:05) nám dal opravdu zabrat. Na fotce to sice vypadá, že je stále tma, ale to jen kvůli blesku, který potlačil pozadí. Doopravdy už svítalo a bylo celkem pěkně vidět.
Klepněte pro větší obrázek Pohled zpět, 53 km, 8.8.2004 v 6:30

Ráno a taky Semtex nám nalily nové síly do nohou a tak jsme zase šlapali svižně a s chutí. Když jsme se ohlédli zpět, viděli jsme za sebou i Malý Kriváň (1671 m), na kterém jsme byli před chvílí.
Klepněte pro větší obrázek Kopretiny pod Stohem, 63 km, 8.8.2004 v 10:40

Posunuli jsme přes hlavní část Kriváňské Malé Fatry, ale protože se přes nás honily mraky, na focení to moc nebylo. Tyhle krásky jsem zachytil ve stoupání na nepříjemný homolovitý kopec s příznačným názvem – Stoh (1608 m).
Klepněte pro větší obrázek Veľký Rozsutec, 64,5 km, 8.8.2004 v 11:10

Nejkrásnější vrchol Malé Fatry a asi jeden z nejpěknějších na Slovensku. Svojí skalnatost se výrazně liší od zbytku pohoří.
Klepněte pro větší obrázek Bodláky s Rozsutcem, 65 km, 8.8.2004 v 11:20

Fotit Rozsutec je za krásného počasí opravdu paráda.
Klepněte pro větší obrázek Nepovedená v sedle Medziholie, 65 km, 8.8.2004 v 11:30

Fotku jsem sem zařadil jako odstrašující příklad co se taky může stát, když svěříme fotoaparát do ruky náhodnému člověku. Samozřejmě část viny je i na mně (protisvětlo, postavy+hora), ale chtěl jsem aspoň jednu dokumentační fotku, na které bychom byli oba. Škoda...
Klepněte pro větší obrázek Prst, Veľký Rozsutec, 66,5 km, 8.8.2004 v 12:20

Na Rozsutci (1609 m) nás čekaly davy lidí a tak jsem si našel jiný námět, než klasické vrcholové foto. Podle dramatické oblohy je vidět, že jsem jednak použil polarizační filtr, ale hlavně se už hnaly další dešťové mraky.

Déšť skutečně přišel a tak jsem už bohužel obrazově nezachytil závěr našeho non-stop přechodu. Do cíle na rozcestí před Zázrivou (575 m) jsme dorazili v neděli v 14:44. Celý přechod tak měřil 73 km a zvládli jsme ho za 28:48h. Já jsem byl kromě noci až překvapivě fyzicky v pohodě, ale Laďa zaslouží ještě větší uznání, protože dorazil až do cíle i když neměl právě svůj nejlepší den.

Témata článku: Cestopisy

Určitě si přečtěte

6 jednoduchých a základních pravidel pro perfektní kompozici

Ve fotografii existuje řada kompozičních pravidel, jejichž poznání, či ovládnutí je prvním krokem k tvorbě působivých snímků. Z naší galerie jsme vybrali několik fotek, které s těmito principy pracují a mohou ostatním posloužit jako vodítko či inspirace.

3 Helena Vyplelová

Helena Vyplelová
Fotoškola
Vybrali jsme 7 nejlepších levných zrcadlovek, které si teď můžete koupit

Digitální fotoaparát může být zdrojem radosti, štěstí, ale především i „nakopnutím“ ke kreativnímu ztvárnění reality u mnoha začínajících fotografů. Vánoční svátky se blíží a s nimi také ideální období pro výhodné nákupy.

29 Petr Březina

Technika
Nejlepší objektivy a příslušenství pro fotografy, které určitě chcete mít ve fotobrašně

správné fotografické příslušenství může v mnoha situacích značně ulehčit práci. S objektivy je to velmi podobné, proto přinášíme několik tipů, po čem sáhnout.

2 Petr Březina

Objektivy
20 nejlepších snímků roku 2020

10 Petr Březina

Kultura
Vybrali jsme nejlepší fotomobily. Všechny nejsou drahé, začínají už nad 4 tisíci

Proč s sebou nosit mobil a fotoaparát, když můžete mít vše v jednom, navíc i s velmi slušnou videokamerou. Smartphony válcují nejen levné, ale už i pokročilé kompakty. Po kterých byste měli sáhnout?

17 Petr Březina

Fotomobily
Naučte se fotografovat portrét ve 4 jednoduchých krocích

Portrétní fotografie je jedním z nejrozšířenějších témat především mezi amatérskými fotografy. V našem okolí je spousta zajímavých osob, které by stály za vyfocení. Vyfotit je ale tak, aby byla fotka dobrá a aby měla atmosféru, nemusí být úplně jednoduché.

3 Petr Březina

Fotoškola
NiSi míří na trh objektivů pro bezzrcadlovky