Canon se s tím příliš nemazal. Místo postupného vydávání jednotlivých objektivů představil rovnou celé jejich portfolio. V této sadě tak najdete sedm objektivů v rozsahu od 14 do 123 mm se všemi běžnými ohniskovými vzdálenostmi mezi těmito hodnotami. Vybere si tak skutečně každý. 

Canon se s tím příliš nemazal. Místo postupného vydávání jednotlivých objektivů představil rovnou celé jejich portfolio. V této sadě tak najdete sedm objektivů v rozsahu od 14 do 123 mm se všemi běžnými ohniskovými vzdálenostmi mezi těmito hodnotami. Vybere si tak skutečně každý. 

Je nicméně pravda, že i když Canon představil všech sedm objektivů, nejdou na trh společně. Nebudeme ale čekat příliš dlouho, protože novinky se začnou prodávat mezi lednem a dubnem příštího roku. Může to ale znamenat, že se ceny i konečná dostupnost do té doby mírně změní. Předobjednávky už ale jedou. 

Je nicméně pravda, že i když Canon představil všech sedm objektivů, nejdou na trh společně. Nebudeme ale čekat příliš dlouho, protože novinky se začnou prodávat mezi lednem a dubnem příštího roku. Může to ale znamenat, že se ceny i konečná dostupnost do té doby mírně změní. Předobjednávky už ale jedou. 

Canon uvádí, že nové full-frame objektivy s bajonetem RF jsou určeny pro snímání v rozlišení až 8K a proto jsou plně kompatibilní s filmovými kamerami Canon EOS R5c a EOS C70. Samozřejmě budou fungovat i se všemi ostatními bezzrcadlovkami a kinofilmovými fotoaparáty Canon.

Canon uvádí, že nové full-frame objektivy s bajonetem RF jsou určeny pro snímání v rozlišení až 8K a proto jsou plně kompatibilní s filmovými kamerami Canon EOS R5c a EOS C70. Samozřejmě budou fungovat i se všemi ostatními bezzrcadlovkami a kinofilmovými fotoaparáty Canon.

Všechny objektivy v nové řadě jsou vybaveny jednotnou barvou Canon Cinema EOS Color, takže při přechodu z jednoho na druhý byste neměli zaznamenat žádný barevný posun. Každý z objektivů má také 11lamelovou clonu, což má zajistit konzistenci u bokehu celé řady.

Všechny objektivy v nové řadě jsou vybaveny jednotnou barvou Canon Cinema EOS Color, takže při přechodu z jednoho na druhý byste neměli zaznamenat žádný barevný posun. Každý z objektivů má také 11lamelovou clonu, což má zajistit konzistenci u bokehu celé řady.

Canon toho o specifikacích příliš neřekl, zmínil však, že novinky nabízejí korekci zkreslení objektivu. Pokud tedy fotoaparát dokáže rozpoznat, jaký objektiv je na něm skutečně nasazen, může použít korekci zkreslení přímo ve fotoaparátu, aniž byste museli vše ručně dolaďovat a nastavovat. Nemusíte ji samozřejmě také řešit v postprodukci, což jednoduše šetří drahocenný čas.

Canon toho o specifikacích příliš neřekl, zmínil však, že novinky nabízejí korekci zkreslení objektivu. Pokud tedy fotoaparát dokáže rozpoznat, jaký objektiv je na něm skutečně nasazen, může použít korekci zkreslení přímo ve fotoaparátu, aniž byste museli vše ručně dolaďovat a nastavovat. Nemusíte ji samozřejmě také řešit v postprodukci, což jednoduše šetří drahocenný čas.

Je nicméně pravda, že i když Canon představil všech sedm objektivů, nejdou na trh společně. Nebudeme ale čekat příliš dlouho, protože novinky se začnou prodávat mezi lednem a dubnem příštího roku. Může to ale znamenat, že se ceny i konečná dostupnost do té doby mírně změní. Předobjednávky už ale jedou. 
Canon uvádí, že nové full-frame objektivy s bajonetem RF jsou určeny pro snímání v rozlišení až 8K a proto jsou plně kompatibilní s filmovými kamerami Canon EOS R5c a EOS C70. Samozřejmě budou fungovat i se všemi ostatními bezzrcadlovkami a kinofilmovými fotoaparáty Canon.
Všechny objektivy v nové řadě jsou vybaveny jednotnou barvou Canon Cinema EOS Color, takže při přechodu z jednoho na druhý byste neměli zaznamenat žádný barevný posun. Každý z objektivů má také 11lamelovou clonu, což má zajistit konzistenci u bokehu celé řady.
Canon toho o specifikacích příliš neřekl, zmínil však, že novinky nabízejí korekci zkreslení objektivu. Pokud tedy fotoaparát dokáže rozpoznat, jaký objektiv je na něm skutečně nasazen, může použít korekci zkreslení přímo ve fotoaparátu, aniž byste museli vše ručně dolaďovat a nastavovat. Nemusíte ji samozřejmě také řešit v postprodukci, což jednoduše šetří drahocenný čas.
5
Fotogalerie

Canon představil své první kinofilmové objektivy s plnoformátovým RF bajonetem

Canon se s tím příliš nemazal. Místo postupného vydávání jednotlivých objektivů představil rovnou celé jejich portfolio. V této sadě tak najdete sedm objektivů v rozsahu od 14 do 123 mm se všemi běžnými ohniskovými vzdálenostmi mezi těmito hodnotami. Vybere si tak skutečně každý.

Video: https://youtu.be/Fg1ApAFBQYs

Je nicméně pravda, že i když Canon představil všech sedm objektivů, nejdou na trh společně. Nebudeme ale čekat příliš dlouho, protože novinky se začnou prodávat mezi lednem a dubnem příštího roku. Může to ale znamenat, že se ceny i konečná dostupnost do té doby mírně změní. Předobjednávky už ale jedou.

  • CN-R14mm T3.1 LF, 4 220 dolarů, konec února 2024
  • CN-R20mm T1,5 LF, 4 220 dolarů, konec března 2024
  • CN-R24mm T1,5 LF, 4 220 dolarů, konec ledna 2024
  • CN-R35mm T1,5 LF, 3 950 dolarů, konec ledna 2024
  • CN-R50mm T1.3 LF, 3 950 dolarů, konec ledna 2024
  • CN-R85mm T1.3 LF, 3 950 dolarů, konec ledna 2024
  • CN-R135mm T2.2 LF, 3 950 dolarů, konec dubna 2024

Canon uvádí, že nové full-frame objektivy s bajonetem RF jsou určeny pro snímání v rozlišení až 8K a proto jsou plně kompatibilní s filmovými kamerami Canon EOS R5c a EOS C70. Samozřejmě budou fungovat i se všemi ostatními bezzrcadlovkami a kinofilmovými fotoaparáty Canon. Všechny objektivy v nové řadě jsou vybaveny jednotnou barvou Canon Cinema EOS Color, takže při přechodu z jednoho na druhý byste neměli zaznamenat žádný barevný posun. Každý z objektivů má také 11lamelovou clonu, což má zajistit konzistenci u bokehu celé řady (rozdíly zde samozřejmě budou, ale měly by být minimální a bokeh by měl mít velice podobný tvar).

Canon toho o specifikacích příliš neřekl, zmínil však, že novinky nabízejí korekci zkreslení objektivu. Pokud tedy fotoaparát dokáže rozpoznat, jaký objektiv je na něm skutečně nasazen, může použít korekci zkreslení přímo ve fotoaparátu, aniž byste museli vše ručně dolaďovat a nastavovat. Nemusíte ji samozřejmě také řešit v postprodukci, což jednoduše šetří drahocenný čas. Všech sedm objektivů je také vybaveno jednotnými kroužky pro clonu i ostření. Ty mají kromě stejné velikosti a umístění také stejnou vzdálenost v celém rozsahu. Skvělé je to proto, že otáčení jednoho na jednom objektivu funguje stejným tempem jako u těch ostatních.

Via diyphotography.net

Určitě si přečtěte

Články odjinud