Podle agentury IDC se Canon pro rok 2005 umístil na prvním místě v prodeji digitálních fotoaparátů na západoevropském trhu. Canon obhájil pozici již po čtvrté. Celkový objem prodeje za rok 2005 byl 27 milionů produktů na západoevropském trhu (v roce 2004 to bylo 25 milionů). Na druhém místě je Sony, kterou Canon předstihl o 5,6 % tržního podílu.
Ředitel Canon Consumer Imaging Europe, Mogens Jensen, k výsledku dodal, že lze očekávat určitý pokles prodeje, v jehož důsledku budou nuceni opustit trh někteří současní dodavatelé. Předpokládá, že do několika let zůstanou na trhu pouze dva nebo tři hlavní hráči.
Z výzkumu, který IDC provedla také vyplývá, že západoevropský trh za minulý rok vzrostl o 8,2 %, což je méně než se předpokládalo. V roce 2005 vlastnilo digitální fotoaparát 40–41 % domácností, trh dosáhl očekávaného vrcholu a stabilizoval se. Hlavní tržní příležitostí pro rok 2006 je podle analytiků IDC oslovení nenáročných uživatelů, kteří dosud digitální fotoaparát nepoužívají. Z konkurenčního boje by měli vyjít vítězně nejsilnější dodavatelé, kteří mohou oslovit velkou skupinu zákazníků.
Předpokládané trendy už se částečně potvrzují v praxi. Ceny nejlevnějších low-endových digitálních kompaktů se pohybují kolem čtyř tisíc korun. Fotoaparáty jsou tak snáze dosažitelné i pro toho, kdo nechce investovat velkou částku a přitom touží fotit digitálně. Ruku v ruce se snižováním cen jde bohužel i snižování kvality fotoaparátů v této třídě.