oldbas  |  16. 06. 2010 19:16

objektivy: Canon EF, není kompatibilní s EF-S ???Já myslím,že kompatibilní je No a ukázkové snímky: docela bída a není to fotoaparátem,ani objektivem.Osobně si myslím,že je to ostuda.Takhle povedený foťák v testu urazit takovýma mazaninama.To to opravdu nešlo nafotit nějak důstojněji?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  16. 06. 2010 21:16

EF je kompatibilní s EF-S, naopak to nelze..No zas tak tragické fotky to nejsou, jen přemítam jestli je to přímo do RAW, nebo jen JPEG. Je to takové všechno mírně neostré.. Kdyby ten foťák skutečně fotil takhle, tak by většina lidí asi kupovala něco jiného. Z ukázkových fotek bych řek, že to nemá ani 12 mpix. :) Ale ve skutečnosti to má LPH okolo 3400-3500. Což je poměrně hodně (ale ne zas tak moc GH1 má ještě víc při 12 mpix).Je fakt, že každá fotka potřebuje doostřit, ale ty na dpreview vypadaj kapku lépe..Ale vcelku slušná recenze, už sem tu viděl i horší..

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
alfalfa  |  17. 06. 2010 07:25

objektivy: Canon EF, není kompatibilní s EF-S
.
.
.
běžná MOC bez/se setovým objektivem EF-S 18-55mm IS

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ganec  |  17. 06. 2010 10:42

Nemusis urazat recenzenta ked pri recenzii pouzije normalne fotky.
Skus si ich pozriet bez predsudkov a aspon na chvilu pripustit, ze "Takhle povedený foťák" nie je v skutocnosti az taky dokonaly... Poviem ti preco sa ti tie zabery nepacia:
- ak si Canonista, tak sa ti nepaci nizsi kontrast ako v minulych modeloch, pripadne sum aj na najnizsej citlivosti
- ak si fotil Panasonicom (alebo Nikonom), tak sa ti nepaci koli aberacii (ktoru Venus engine/Expeed dokonale odstranuje)
- ak si fotil Olympusom, tak sa ti nepaci nizsi lokalny kontrast a zabery sa ti zdaju neprirodzeneCanon proste postune nasleduje ostatnych vyrobcov .. uz neprodukuje presaturovane a prekontrastovane "poutovky" (co je dobre) .. no este nezvlada lokalne upravy kontrastu .. preto tie zabery vyzeraju take mdle...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
mk  |  17. 06. 2010 11:19

Tak tak, kup si Olympus PEN a budeš spokojený.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
IO  |  17. 06. 2010 12:03

rozhodne ale nebudu vadit fotky skoro bez sumu aj na extremne vysoke ISO, lepsie meranie expozicie ako u starsich modelov, lacnejsie profi objektivy ako u konkurencie, spickove Full HD video,... da sa na to pozriet z kazdej strany troska inak... napr. ak by som fotil alebo tocil reklamu a studiove veci, tak by bol prave tento fotak najlepsi nakup na trhu a za pomerne smiesnu sumu.....

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ganec  |  17. 06. 2010 13:07

Kazdy argumentuje extremnym ISOm, no kto ho naozaj pouziva? Inak NEX, Pentax K-x, D5000 ho myslim si ze zvladaju rovnako, alebo lepsie...Pytal som sa na to lepsie merenie expozicie .. nikto z tych co to maju si ziaden rozdiel nevsimol...
Ale aspon vdaka za to .. uz bolo na case .. tusim sa neinovovalo od Canonu 350D .. Nikon pouziva RGB snimac na expoziciu uz davno.Lacnejsie profi objektivy? Kto z majitelov 550D si ich bude kupovat ked na profi ucely su vyssie modely?
.. ak by sa aj niekto nasiel .. tie zo stabilizaciou stoja viac ako samotne telo...Spickove FullHD .. videl/skusal si ho v praxi?
Ved to robi moire ako svina .. neda sa bez straty kvality zoomovat .. nefunguje AF (preostrovat musis bud mechanicky, alebo namacknutim, kedy sa ti otvori clona a prebehnu vsetky rozsahy).
Ak by som chcel kvalitne video, tak by som bral radsej Panasonic GH1.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  17. 06. 2010 19:05

Spíš 5DMK2 nebo ideálně D3s. Ale GH1 je za tu cenu naprostá špička co se videa týká.. Jinak video z 550D sem viděl, prostě slušné video, ala 7D.Kontrast jde doladit v postprocessu a určitě i nastavit v JPEGu.Canon dělá dobré foťáky, tohle je jeden z nich, jen stejně jako u všeho platí, že čím je to levnější, tím víc člověk stráví času u postprocessingu.Dobře vyfocená fotka z čehokoliv na 50k CZK nepotřebuje obvykle nic víc než vyvolat RAW. Možná trošku doladit, ale ne moc.. (byť třeba 5DMK2 se musí vždycky doostřit). Holt cena za levnější vybavení je troška té postprodukceAle kvalitní výseldky šli i z mého foťáku za 15k. Akorát trávim věčnost u post-produkce.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
IO  |  18. 06. 2010 08:40

Vysoke ISO sa zijde vzdy,...mne sa napr. na to stazuje vela (hlavne) beznych fotografov....
Meranie expozicie je lepsie - mam teda inu skusenost (400D vs 550D)
Objektivy: taky 70-200/4 je velmi oblubeny;) podobne aj 17-40/4 a kopec dalsich kvalitnych skiel,... ale ponuku maju samozrejme omnoho sirsiu (hlavne vyber pevnych objektivov je super)
Full HD video - o tom sa tu viedlo kopec diskusii zo vseobecnym zaverom: kto video pouziva na pracu vo filme, reklame, pri toceni klipov alebo je nadseny amater, ten dostane lepsi vystup z DSLR - vzdy (popri tom vyzeraju videa z kamier akoby boli tocene mobilom)
PS: ano, v praxi som ho neraz zazil, sam mam doma taky fotoaparat (aj ked bezne video netocim, som len fotograf)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ganec  |  18. 06. 2010 10:19

Ja (na rozdiel od vacsiny beznych zrkadlovkarov) vysoke ISO pouzivam velmi casto .. a predsa som si kupil PEN.To je dobra sprava ze meranie expozicie je citelne lepsie.
Ja osobne ten novy metering senzor povazujem za najdolezitejsie vylepsenie, no nikde som si nevsimol ze by to volakto testoval.70-200 F4 je oblubeny, lebo je to jediny financne dostupny teleobjektiv co dokaze vyuzit tie megapixle (jediny na ktory sa moj brat zmohol .. a na dlhsiu dobu ma od manzelky zakaz nakupu objektivov). Ale:
- rozsah je realnych 112-320 eq, co je menej ako mam ja na vreckovom kompakte Sony H20 s 10x zoomom (380 mm eq)
- nema stabilizaciu .. a teleobjektiv bez stabilizacie je vhodny najma na sport .. na bezne pouzivanie sa moc nehodipevne objektivy su super, napr. 50-ka f1.8 je za tu cenu velmi kvalitny objektiv (porovnanie je nizsie), ale:
- realnych 80 mm eq je na pouzivanie v miestnostiach priliz vela
- tiez nema stabilizaciu
- na najnizsej clone ma maksiu krezbu
- pre bezne zabery je nevyhodou priliz male HO na nizkej clone .. a na vyssej ho setak tromfne stabilizaciouMam taky pocit ze tieto objektivy su len na nalakanie neznalych. "Lacne" su preto lebo su malo pouzitelne.Ked sme pri reklame a videu: este som nevidel ziadnu robenu 500D/550D (je pravda ze moc som nehladal), no videl som uz daky klip z GH1 (v tazkych svetelnych podmienkach) a asi takto vyzera oficialne vysielana reklama PEN-u (nahravana PEN-om):
www.imaging-resource.com ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Juraj  |  18. 06. 2010 11:21

Uz som mal obavy, ze brata nespomenies. Nesklamal si. Zoom 70-200 je v 4 variantach 2,8 , 2,8IS, 4 a 4IS. Pre kazdu penazenku a nároky. To ze brat kupil na prikaz manzelky tu najlacnejsiu a nahradza pri fotografovani vrabcov dlhsie ohnisko vyrezmi s primeranymi vysledkami, je jeho vec a nie chyba vyrobcu.
50 mm/1,8 . Na bezne zabery ten kto chce vacsiu HO pouzije 17mm, kto mensiu HO 50mm a dlhsi objektiv. Zvycajne sa pouziva ohnisko podla toho, co fotografujes. Nebolo by od veci trochu porozmyslat, kym nieco napises, lebo nie kazdy ma take naroky na fotografovanie ako ty.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
IO  |  18. 06. 2010 12:07

asi tak....

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ganec  |  18. 06. 2010 12:32

To nebolo na prikaz manzelky .. sam hned zistil ze so setovym kitom si nevystaci a teda po telezoome tuzil dost dlho.
No istu dobu mu trvalo kym nan nasporil a dalsiu chvilu kym dostal od manzelky povolenie. Tie so stabilizaciou by mu neschvalila .. to by musel vyhrat v loterii alebo iny zazrak by sa musel stat...Pevnu 50-ku skusal, no zistil ze mu je na nic .. tie poznamky su z jeho skusenosti.
Nahovaral som ho aby si ju kupil, no odolal. Vraj by to pre neho bolo vyhodenych 100 euro...Skratka pre beznych ludi, ktori chcu len lepsie fotky svojich deti alebo zazitkov (a takych je vacsina z tych co si kupuju lowendy Canonu) su to zbytocne objektivy. No na chvalenie sa pred susedmi je 70-200F4 super .. s nou kazdy vyzera ako profesional...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  18. 06. 2010 13:20

Proto se má kupovat na APS-C pevná 30 nebo 35mm.. Nechápem lidi co si na APS-C koupí 50mm, fakt ne.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pan Kája  |  18. 06. 2010 17:16

Já to poměrně chápu, na portréty se má ona 50ka (tj. 80) rozhodně vhodnější jak 35ka, kterou beru jako universálnější. Nicméně, ač to zní trochu paradoxně, zkusil jsem tuhle nejlevnější padesátku vzít na taneční představení v jednom divadélku...světe div se, ukázalo se to být jako velmi vhodnou volbou s vcelku slušnými výsledky. 35ka by už byla moc široká. Samozřejmě, tohle není asi to nejvhodnější použití, ale může se hodit.V prvé řadě je to portrétní objektiv a v okolí vím o dvou lidech, kteří, díky svému zaměření, používají pevnou 50ku častěji, jak seťák a jsou nadšeni. Kdo jej bere jako univerzál, bude zklamán...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Karmy  |  28. 06. 2010 17:02

ne, ne a ne.. 50mm NENÍ portrétní objektiv. 50ka je prostě objektiv základní, je to cosi jako přežitek z dob kinofilmu, kdy to sklo těch 50mm mělo, neboť se nic nepřepočítávalo. U portrétního objektivu je důležitý pěkný bokeh - a ten 50ky prostě nemají. Snad jen Sigma 50/1,4.Na běžné focení to ale vůbec nevadí, pětiúhelníky a podobné věci v bokehu vám u reportu a tak ani nepřijdou.. Portrétními skly je tak z levnějších běžné ohnisko 85mm, a to i pro FF i pro APS-C těla.Ano, je spousta situací při kterých je 50mm fajn i na APS-C, ale 35/30mm je většinou univerzálnější ;)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pavel  |  24. 09. 2012 19:59

Dovolím si nesouhlasit 50mm je portrétní objektiv. Pokud koukáte na bokeh u canon 50 f1.8 který má jen 5-ti lamelovou clonu tak se nedivim že se vám nelíbí. Canon 50mm F1.2 je uplně o něčem jiném, i F1.4 má nádherný bokeh samozřejmě čím delší (do určité míry) tím lepší. Samozřejmě záleží na situaci a záměru někde se hodí delší skla někde jsou potřeba kratší. Na FF jse dají poměrně dobře použít skla do 200mm. Třeba takový Canon 200mm f2 L IS je naprosto dokonalý, bohužel i jeho cena :) Prostě kratší světelnější objektivy jsou levnější na výrobu, a někdy se i více hodí, je potřeba být blíže modelce a v atelieru je také každý metřík dobrý. Jinak pro FF jsou velmi používané objektiv Canon 70-200mm F2.8 L a Objektiv Canon EF 100mm f/2.8L.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Earl  |  19. 06. 2010 07:49

Ganec - nenech se odradil a dal bojuj. Nejlepsi je PEN a tvoj brat, kteremu jak pises prestal hned setak vyhovovat a to z duvodu, ze nebyl schopen s nim udelat pouzitelny snimek. Je to tak ze? Proste se musite smirit s tim, ze zrcadlovka vam dvema do ruky nepatri.
Napsal si - Skratka pre beznych ludi, ktori chcu len lepsie fotky svojich deti alebo zazitkov (a takych je vacsina z tych co si kupuju lowendy Canonu) su to zbytocne objektivy.
S tim plne souhlasim takovym lidem staci uplne v pohode setak a ver mi dokazou s tim delat takove fotky, ktery ani ty s tim svym PENem neudelas. Pokud tvoj brat neni takovy k.kot jakym se tady delas ty, tak at si koupi nejaky kurz pro zacatecniky, nebo poprosi nejakeho zkusenejsiho amatera o zasveceni do taju fotografovani, tim myslim jak dosahne tech. dobre fotografie. Ono to neni jen pouhe mackani spouste jak se zrejme domnivas, ale i o necem jinem a komu neni z hury dano tak ten si jen neustale stezuje tak jako ty. Pokud toto zvladne je nakonec jedno jakou znackou a objektivem foti. Dobra fotka je o necem uplne jinem nez o znacce.
Jinak patris k mym favoritum a vetsina tvych reakci me vzdy pobavi.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Radek71  |  20. 06. 2010 13:42

On si ale nestezuje ze mu to nejde, ale ze to nejde obecne majitelum fotoaparatu znacky Canon a kdyby proradni prodavaci a majitelu obchodu nekazili lidem kup Olympusu, tak mohl cely trh vypadat jinak.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  20. 06. 2010 14:34

No upřímně, kdyby naši prodejci nebyli ujetý na Canikon, tak by trh opravdu mohl vypadat jinak.. Slušná část prodejců absolvuje dokonce školení ohledně těhle dvou značek (obvykle samozřejmě zaměřené pouze na jednu značku ke které se ona síť kloní).Člověk se pak někdy dozví zábavné věci, jak se prodejci snaží vychvalovat Canon nebo Nikon a házet špínu na ostatní.. Většina prodejců v ČR jsou silně neprofesionální případi s minimálníma znalostma toho co prodávaj. Dostala mě paní co ani nevěděla, že chipy pro Nikon dělá Sony. Nevim jestli je to k smíchu nebo pláči..

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Pan Kája  |  20. 06. 2010 16:32

Tak proč ne, ale na druhou stranu, on by ten rozdíl asi nebyl zase takový, na e-shopech jsou podobné trendy. Je ovšem asi podobné i světě, jinak by celkové prodeje nebyly tam, kde jsou... Já si vybral canon po přečtení všech možný testů, referencí...podle toho, co se mi líbilo. Ovšem uvažoval jsem např. i o Pentaxu, Panasonicu, Olympusu...a nepřišly mi špatní, měly co nabídnout (je to o preferencích) a dokážu pochopit ty, co si je koupí. Dokážu ale i pochopit, že si někdo řekne "všude vidím canon nebo nikon", tak vsadím na "jistotu".

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Radek71  |  20. 06. 2010 16:34

Vidite a ja jsem hodinu pred vami upozornoval, ze na toto spiknuti nekdo upozorni. Jeste by jste mohl rozvest na co ma vliv nazev vyrobce cipu. Co kdyz to Sony v patek prodalo firme REVA Electric? Bude vetsi moare?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  21. 06. 2010 00:03

Podívej se na rozdíly mezi D90, D300, D700, D3X.D90 = designed by Nikon, made by Sony - skvělej senzor
D300 = designed and made by Sony - průměrně dobrej senzor, kterej zachraňuje elektronika a trošku odšumování
D700 = to co D90 a je špičkovej, že..
D3X = to co D300 a je.. no, řek bych předraženej.. při důkladnějším pohledu neujde, že textura trošku mizí, protože je to co? Odšumovaný.. D3X sdílí senzor s A850/900 a někde se to projevit musí..Nejde až tak o výrobce, jako spíš toho kdo ten chip navrhnul, aspoň dle výsledků. Elektronika sice hodně zachrání, ale ne vše..Nicméně moje původní pointa je v tom, že pokud nějakej produkt prodávam a vychvaluju, tak bych aspoň měl znát nějaká fakta. :)Jo a Sony už pro Nikon nedělá.. další chipy budou od neznámo koho. Proto taky Nikon zatim neuved a možná hned tak neuvede novou zrcadlovku. Sony pro něj bude vyrábět aktuální chipy/senzory, ale novější a větší co má v plánu už Nikon nedostane, takže se bude asi muset obrátit jinam.. Docela by mě osobně zajímalo kam.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  21. 06. 2010 00:04

A jinak já osobně nestojim na žádnej straně, pokud bych teď kupoval foťák, tak si parametrově a obrazově vyberu prostě to co mi vyhovuje.. a je mi vcelku jedno od koho to je, pokud to funguje a dělá co od toho chci.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
tommsson  |  17. 06. 2010 10:20

Ahoj, Jak by podle Vás dopadla 550ka ve srovnání s Nikonem D90 18-105?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Mumintroll  |  17. 06. 2010 12:05

Na 100 percent lepsie by dopadol nikon D90. Ale nie preto, ze by to mozno bolo lepsie telo, ale objektiv 18-105 je za tie peniaze absolutna spicka. V dnesnej dobe su uz zrkadlovky natolko vyspele, ze dobru fotku robi objektiv, nie fotak. Pretoze ked fotis do Rawu, tak ten sa da hoooodne vylepsit postprocesingom. Co sa ale vylepsuje velmi tazko je objektiv. Pokial ten nie je kvalitny tak je fotka na 90% v keli. No a ten lacny nikonacky objektiv je vynikajuci(v ramci ceny a kvality ktoru poskytuje), takze dam ruku do ohna, ze by vysiel lepsie ten nikon, vzhladom na pouzity objektiv.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  17. 06. 2010 19:14

U Nikonu už RAW (NEF) neni třeba skoro vylepšovat.. rozdíl mezi JPEG z D700 a RAW je skoro žádnej, byť na tisku by samozřejmě vidět byl.D90 je lepší, pokud zrovna nechceš video.. má opravdu velmi dobrej 12mpix senzor. Skvělej dynamickej rozsah, nízkej šum, pěkný barvy. A ten objektiv je fakt dost dobrej, byť třeba pevná 35mm může být lepší. :)Pokud někdo viděl výsledky z D90 + ZF 35mm F/2 tak ví o čem mluvim. :) Jedno ze skel které dokáže ukázat jak moc dobrej senzor to je.. (ne že by to nedokázalo prakticky každé sklo od Zeisse).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
tom  |  19. 08. 2010 12:33


Canon eos 550d je jednoduše nejlepší.
klikni si na tento odkaz, tam najdeš srovnání.
Nikony se opravdu nechytají
www.ulozto.cz ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
tom  |  19. 08. 2010 17:23


tady máš ještě pár obrázků, stáhnutých
ze serveru dpreview.com,www.ulozto.cz ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
oldbas  |  17. 06. 2010 17:46

Na těch fotkách se mi nelíbí ta neostrost.Tento objektiv není takové "bláto",jak to u většiny fotoek v recenzi vypadá.Připadá mi,jako by recenzant fotil rovnou za chůze .Jinak se mi recenze líbí.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  17. 06. 2010 19:16

To neni objektivem, ale foťákem. Canon všeobecně používá hodně silnej anti-alias filt, takže je třeba vždy doostřit, dokonce je to uvedené v manuálu k jejich foťákům. Třeba u 1Ds MK3 byl takovej stručnej návod jak fotku doostřit, aby vypadala pěkně (a tak jak Canon zamýšlel).Ale samozřejmě výsledky z pevné 35mm a F8 by asi vypadaly jinak..

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ganec  |  17. 06. 2010 22:37

Nemyslim si ze by Canon mal silny AA filter .. ved v recenziach na dpreview (modra minca) vyzera dost ostro .. ale tam pouzivaju pevnu 50-u, preto to vyzera lepsie.tu je moje porovnanie setaku a pevneho skla na 500D (ktora ma 3 megapixle menej):
www.ulozisko.sk ...
www.ulozisko.sk ...
s pevnym sklom netreba nic doostrovat...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ganec  |  17. 06. 2010 22:13

Prevo myslis ze to nie je "blato"?
Ak si pozries recenziu na dpreview: www.dpreview.com ...
tak vidis, ze az pri specifickych clonach len tak tak dokaze uzivit 10MPixlovy Canon 40D (pri max zoome ani nedokaze) .. nie to este 18 megapixlov co ma 550D...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  17. 06. 2010 23:34

Je fakt, že sem nekoukal kolik má ten objektiv MTF. Na 18 mpix je potřeba opravdu hodně.. vcelku chápem, že to tak je. Možná by bylo lepší netestovat se zoomama, ale kvalitním pevným.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
tom  |  19. 08. 2010 12:48

canon eos 550d umí jednodušše nejlepší fotky,
které nezvládne nikon D90 ani D300. A speciálně pro tebe, jsem zpracoval jednoduché porovnání na základě
DXO analýzy v DIWA LABs.
Tady najdeš přehlednou tabulku:
www.ulozto.cz ... Myslím, že každý rozumný člověk by na tvém místě už konečně uznal, že ten tvůj Nikon (D90, D 300, nebo jaký máš)prostě na eos 550d nemá.Pokud i teď tvrdíš, že eos 550 není lepší než ty nikony, ať si každý udělá sám o tobě názor:)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
oldbas  |  17. 06. 2010 18:01

Nemám osobní zkušenost s Nikonem D90,pouze s D40 + 18-105VR.Ale podle toho,co jsem viděl v ostatních testech,tak je na tom Nikon podle mě lépe.Možná ne na vysokých ISO,ale v tom ostatním ano.O 18-105 ani nemluvě.
Moc nechápu,proč Canon pokračuje tímhle směrem.Byl bych radši,kdyby se příští model více podobal Nikonu D90.Byl o fous větší s větším gripem,měl větší hledáček,dva rolery a lépe rozmístěné ostřící body.Rozlišení by bohatě stačilo 12MP s procesorem Digic 4.To by alespoň mělo smysl.Ne se pořád rozplívat nad xxxD řadou.Řadu xxxxD bych zrušil a místo ní zaved něco mezi xxxD a xxD,jako to má Nikon.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  17. 06. 2010 19:18

Ten foťák neni špatnej, jen recenze a hlavně demosnímky to zrovna moc neukázaly..Jinak po Canonu sice můžeš chtít to co po Nikonu, ale pak si musíš koupit 1D řadu. Zbytek prostě takovou kvalitu nemá.. zase nemá na všem 12mpix.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
oldbas  |  17. 06. 2010 20:11

Daemonius: to jako že když chci podobný obrazový výstup jako má Nikon D90, musím koupit Canona 1D... za 3-5 krát tolik? Uf,to je ale pořádá propast

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  17. 06. 2010 23:35

Ne kdepak, já tim myslel celkovou kvalitu těla (stavbu, materiály). Výstupní kvalita je v pohodě od 500D nahoru.. Akorát bych se vyhnul 1000D.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
18. 06. 2010 10:43

preco prave 1000D? viem, ze to je najlacnejsia zrkadlovka od Canonu ale mam ju uz vyse roka a som s nou spokojny - aj ked chcem menit za nieco lepsie kedze mam v plane robit video.
ma par nevyhod ako rychlost (1.5snim/s do RAW a podobne srandy ale pri 10mpx ked sa stym clovek pohra vie z toho daco dostat.
Ako hovori Scott Bourne z photofocus.com, aj tie najlacnejsie DSLR fotoaparaty a skla su lepsie ako to, co oni pouzivali 20 rokov dozadu...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  18. 06. 2010 13:23

Před 20ti lety asi fotil na film.. a pokud měl nějaké problémy s kvalitou, tak by mě fakt zajímalo na co fotil..

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
21. 06. 2010 05:57

o to som sa nikdy nezaujimal ale ja to usudzujem z toho, ze vyroba sa zlepsila a hlavne zlacnela, technika je dokonalejsia a to co stalo dakedy $1000 stoji teraz $200 a je to v setaku. zhruba..netvrdim, ze to tak naozaj je.to iste hovori aj Rick Sammon - www.ricksammon.comci uz je to pravda, neviem ale kedze toto su profi borci ktori fotia cely zivot a vydali vela knih, robia prednasky a ich fotky sa predavaju za velke peniaze, nemam dovod im nedoverovat (aj ked asi to take lahke to nebude)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  21. 06. 2010 15:51

To je fakt, že výroba je levnější, ale i "tehdy" existovaly dobré, či spíše hodně dobré foťáky a tehdejší objektivy lze bez potíží používat i dnes (a často překonají i ty dnešní).Nepřijde mi, že bysme na tom byli kvalitativně nějak lépe dneska.. jen je to levnější, dostupnější a snazší na používání.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  17. 06. 2010 23:37

Ještě bych dodal, že máš jeden z nejlepších "levnejch" zoomů co jsou (kromě objektivů od Olympusu, ale to je jaksi všeobecně prd platné, pokud nemáš Olympus, že..).Canon myslim ani žádnej tak kvalitní a současně relativně levnej zoom nemá. Prostě Nikon ty objektivy umí. Ostatně i proto se občas používaj Nikkory na Canonu přes redukci (mimochodem s velmi pěknými výsledky).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Karel Kahovec  |  18. 06. 2010 09:06

Nojo, když on nejlepší levnej záklaďák k Canon APS-C je Tamron 17-50 nebo Sigma 17-70... Canon tlačí své zákazníky do objektivů řady L dost vehementně - součástí jeho taktiky je i to, že pro tuhle velikost snímače v podstatě levnej a slušnej záklaďák nevyrábí.Pokud se někdo chystá na profi skla a má na to, nic proti Canonu. Kdo ale chce přijatelně fotit za menší peníze, ať jde bez ptaní k jiné značce.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
oldbas  |  18. 06. 2010 17:29

Co se týče základních objektivů,tak je na tom Canon pravdu mizerně.Ten 18-55IS není co do optiky nějak špatnej v dané kategorii pochopitelně,ale jeho plastová odfláknutá konstrukce děs běs 3-[ Ovšem Canon má jiné klenoty jako tředa nejrozšířenější EF 70-200 L f/4 USM,EF 50 f/1,8,která nestojí tolik a opravdu se vyplatí.To konkurence namá Něco jako 18-105 od Nikonu nemá.Když se trochu připlatí,je tu srovnání Canon EF-S 15-85 a Nikon AF-S 16-85.Ovšem slušný originál Canon do 10tis.kč není.Veliká slabost Canonu

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
hupman  |  22. 07. 2010 04:14

EF 50 f/1,4 je za cca 8500,-kc s dph, to je dobrej kup.EF 70-200 L f/4 USM bych šel do Is, cena necelých 30tisíc, hodně to je, ale poslouží ještě dlouho za pár let a ocením to pak na FF, tam se to tlačí, budoucnost je jasná. Budu měnit jednou za 3 roky tělo a baterky.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
decibel  |  19. 06. 2010 08:25

Ten "mdly kontrast" robí určite zapnutý DRO či ako to volajú - občas s a ta optimalizácia hodí, ale niekedy to robí brutal bordel na 5D II takže radšej to mám vypnuté.. na 550D je fakt dobrý aj obyč 18-55 IS. 15-85 alebo 17-55 Is je ideal samozrejme. ale žeby bol 18-135mm nepoužiteľný by som zas veru nepovedal.tu su nejake foto aj kratka recenzia, sice bez fotenia čiar ale aj to bude:) pardon ze na stranke je trochu bordel robíme novú štruktúru a databazy tak majte pls. strpenie...ydentity.sk ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
DavesMan  |  19. 06. 2010 13:16

Provedl jsem vlastní experiment na EOSu 7D a musím dát článku za pravdu. Byť ztráta detailů je skutečně zanedbatelná. Testovací snímky si můžete stáhnout zde: www.cyber-shot.cz ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  20. 06. 2010 00:51

Nějaká ztráta je tam vždy, včetně 5DMK2 nebo D3X. Ale čím víc mpix tím snazší je to odšumovat bez následků. Canon se rozhodl prostě mít nějaký šum, který případně pomocí SW ošetří. Sony s menším úspěchem razí stejnou filozofii už déle. Ostatně i 5DMK2 šumí na základním ISO, akorát to normálně neni vidět (protože má ten šum nízkou úroveň chromatického šumu a to co zbude je stejně automaticky odstraněné) neb zbývá jen nějaký luminační šum, který nemá vliv na kvalitu tisku prakticky ani na A2 (možná ani A1, ale takové printy sem z 5DMK2 neviděl).Ono vyrobit nešumící (na vyšším ISO) chip co má víc jak 12 mpix je umění.. proto se Nikon drží těch 12 mpix. :) Ale jde o výsledek, že.. a ten je v případě 550D/7D či 5DMK2 skvělej.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jan Čerbák  |  20. 06. 2010 15:36

Urodilo se více komentářů, než jsem čekal, tak to vezmu popořadě. Pokud jsem na některé připomínky zapomněl, klidně se ozvětě.1) Na začátek se musím omluvit za chybu v boxu technických parametrů. Fotoaparát kompatibilní s objektivy EF-S pochopitelně je. 2) Čip fotoaparátu dělá vynikající fotografie a za tím si stojím. Fotografie mohou některým pozorovatelům připadat někvalitní, protože nejsou zbytečně přeostřené, přesaturované s kontrastem vyhnaným až na půdu a to je dobře. Dalším problémem je setový objektiv, který kromě optimálního nastavení na čip s 18 Mpx opravdu nestačí.3) Ganec: Objektivy zrcadlovek mají zoom manuální, proto bych chtěl dementovat Vaši poznámku, že na EOSu 550D nelze při natáčení videa zoomovat. Zoomovat můžete i s vypnutým fotoaparátem.4) Musím se trochu pozastavit nad označením "obyčejný člověk" v kontextu pro koho zrcadlovka je a pro koho není. Obyčejných lidí podle mě bylo dost na předvolebních bilboardech.5) Srovnání Canonu 550D a Nikonu D90: Canon dělá lepší fotky, ale jen o fous. Pokud by čip s dobrým šumem a 18 Mpx nedělal o fous lepší fotky, než čip s taktéž dobrým šumem a rozlišením "jen" 12 Mpx, tak by něco nebylo v pořádku. Nikon D90 má horní stavový displej, větší grip a vůbec koncept této DSLR je mi velmi sympatický. D90 je vynikající zrcadlovka, ale nedělá ty nejlepší fotografie v amatérské a poloprofi třídě, zato 550D takové fotografie umí. Pokud máte přátele, se kterými můžete sdílet objektivy Nikon, tak si kupte D90 a neprohloupíte. O objektivu nikkor 18-105 viz dále.6) Nikkor 18-105 je objektiv, se kterým jsem bohužel měl tu smůlu fotit. Mechanicky je na úrovni setového objektivu a opticky snad ještě horší. Hlavním problémem u těchto objektivů jsou velké rozdíly kus od kusu. Někteří čtenáři tento objektiv vychvalují a já jim to nechci brát, asi mají vyjímečně dobrý kus. Snad mohu jen dodat, že Canon EF-S 18-135 mě zklamal úplně stejně. Pokud chcete univerzální objektiv, kupte si Canon 15-85, nebo nikkor 16-85 a neprohloupíte. Za kvalitu se holt platit musí.Děkuji za všechny Vaše komentáře.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Mumintroll  |  20. 06. 2010 15:59

Tak to ste mal na nikon objektiv zrejme najvacsiu smolu o akej som pocul. Nakolko vsetky recenzie, ktore som cital, ako aj mnoho znamych vlastniacich ten objektiv si neskutocne pochvalovali. Preto nieco na tom objektive bude. Okrem toho pozrite si nejake fotky na nete z toho objektivu. Aj uplny laik musi uznat ze za tu cenu su vynikajuce.
Co sa tyka 18mpx canonu. Naco mi je 18mpx, ktore sumia aj pri zakladnej citlivosti? Osobne radsej by som dal prednost 12mpx a bez sumu ako 18mpx so sumom.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Karel IV  |  20. 06. 2010 19:38

hm, to jste asi fakt mel smulu, 18-105 je vynikajici.......

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ganec  |  20. 06. 2010 23:38

2) chip je dobry (no su aj lepsie), ale spracovanie signalu je priliz zamerane na odstranenie sumu a tak sa stracaju nizkokontrastne detaily. Na www.imaging-resource.com ho radsej s konkurenciou (Nikon D5000) neporovnavali (ten cerveny vzor), lebo by si ho potom isto malokto kupil3) napisal som: bez straty kvality sa neda zoomovat .. tj. pocut zvuky zoomovania a straca sa focus (co je u velkeho chipu problem) lebo autofocus nefunguje4) "obyčejný člověk" je zvycajne ten, kto naspori 15000 na novy fotak .. a v predajni ho presvedcia .. to ked priplatis (dame ti to na splatky), uz mozes mat zrkadlovku -> trosku priplatis a mas aj HD video -> trosku priplatis a mas FullHD .. a pride domov s 550D v zakladnom kite
Uz davno si zrkadlovky nekupuju len ti, ktori vedia fotit...5) co teda nie je v poriadku? ked uz Daemonius tvrdil ze GH1 ma s 12M snimacom nameranych viac detailov...
Alebo tu je porovnanie toho isteho real-world motivu s E-PL1:
550D: dc.watch.impress.co.jp ...
E-PL1: dc.watch.impress.co.jp ...
v com sa akoze prejavilo viac megapixlov?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  21. 06. 2010 00:34

Mno.. ehm, GH1 má na 12 (13) mpix snímači LPH na úrovni 24 mpix A900. :) Tam jde o to, že ten sensor prakticky nemá AA filtr. Což je takové to "kur*ítko" na chipu které trošku rozmázne per-pixel ostrost, aby se zamezilo moire (a taky to trošku rozmázne šum). Mínus je, že při určité úpravě to moire vyleze, takže ne vždycky je dobré mít slabej AA filtr.Pokud chce někdo vidět jak vypadá skutečných 18 mpix, tak doporučuju Leicu M9. Tam pro jistotu není AA filtr vůbec a per-pixel detaily jsou neskutečné.. Byť je tam algoritmus na SW úrovni, který eliminuje případné moire, nicméně nemá vliv na rozlišovací schopnosti a ostrost senzoru.Co se točení videa týká, na to bych si pořídil spíš pevný objektiv a nějaké zoomování vůbec neřešil. Když se točí filmy, tak se zoom objektivy používají jen vyjímečně, většinou je vše pevné. No a když chci video, tak si koupim něco jiného a ne 550D. Jinak focus ztrácí vše kromě m4/3 a pár objektivů k tomu určených. Takže neni 550D žádná vyjímka..Jinak ty srovnávací fotky.. mno nevyznívaj zrovna ve prospěch 550D. A to ani po zmenšení a doostření.. Možná objektiv? Ani jedna mi nepřišla nějak super-sharp. To moje G1 s kitovým dělala lepší fotky, nic ve zlém..

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  21. 06. 2010 01:03

Ještě dodatek k Nikon D90 vs 550D..Dynamický rozsah:Canon 550D - ISO 100 - 10.91 eV
Nikon D90 - ISO 200 - 12.21 eVRozlišení barev:Canon 550D - ISO 100 - 20.3 bits
Nikon D90 - ISO 200 - 21.7 bitsŠumově na stejné citlivosti (ISO 200) je na tom D90 o 3 dB lépe. Což je cca o 50% méně šumu. Ale na 12 mpix samozřejmě.Jinak ISO 100 u 550D je ve skutečnosti ISO 89 a u D90 je ISO 200 ve skutečnosti ISO 145. Nicméně i tak má D90 lepší parametry na skoro 2x takové citlivosti.Jediné v čem 550D opravdu vítězí je rozlišení. Se správným objektivem okolo 3450 LPH, což je fakt hodně. D90 má 2450 LPH. Správnost měření je otázkou a důvěryhodnost dpreview též.. nicméně sem pár výsledků z obojího viděl a 550D vážně umí zachytit víc detailů.Otázkou je, jestli těch 18 mpix za to stojí.. Zbytek parametrů (dynamický rozsah, barvy a vynechal sem "přesnost" barev, kde je D90 též lepší) je ve prospěch D90, která na svém nativním ISO 200 překonává 550D na ISO 100 bez potíží.. to pominu, že ani na ISO 400 moc neztrácí.. :) Plus člověk nemá pocit, že v ruce drží plastovej šmejd..

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jan Čerbák  |  22. 06. 2010 21:50

Předem upozorňuji, že nevěřím DxO marku (pokud je to zdroj Vašich informací) a domnívám se, že data, která prezentují neodpovídají skutečným snímkům. To ale ale věc metodiky a do velké míry i názoru. Ono je dobře, že někdo exaktně měří vlastnosti čipu a pak je porovnává, ale jsou věci, které změřit nelze. Krom toho změřená data mají malou vypovídací hodnotu, pokud je budete špatně interpretovat. Šum, dynamický rozsah, rozlišení barev, rozlišení a další parametry je možné měřit několika způsoby a každý Vám dá jiné výsledky a nebavíme se zde o odchylkách v procentech. Neříkám, že výsledky dxo jsou špatné, nebo že by si je někdo neměl číst. Jen říkám, že se nejedná o dogma.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Martin  |  20. 06. 2010 21:38

Díky moc za podrobný test.
O víkendu jsem byl fotit na Bahnech a jeden chlapík tam měl právě tento model ve spojení s EF 70-200 f/2.8 L, tak jsme porovnávali fotky a musím uznat, že dělá skutečně snímky na úrovni, ač jsem to viděl pouze přes displej s přiblížením (já fotím s EOS 40D + 70-200 f/4 L a jsem spokojený).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Radek71  |  20. 06. 2010 23:45

Jsi na LCD fotaku poznal rozdil mezi F4 a F2,8 70-200?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  21. 06. 2010 00:40

Spíš mezi 40D a 550D (10 vs 18 mpix). Btw. moc bych se nedivil, kdyby extrapolované fotky z 40D vypadaly stejně jako ty co lezou z 550D. :) Na to mi stačí moje G1, extrapolovaná fotka na 24 mpix a u pár fotek přemítám, co dělaj špatně u těch nativních 24 mpix, že vypadaj skoro stejně. Samozřejmě to jde srovnat jen z hlediska rozlišení, ne jinak..No a samo, 550D má značně lepší display oproti 40D.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
mk  |  21. 06. 2010 09:09

Bodejť by ty fotky z 550D nevypady líp, když má o tři třídy lepší LCD displej

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
decibel  |  21. 06. 2010 16:25

verte alebo nie ale 550D robí istotne detailenjšie fotky ako 40D, detaily nejdú vyrobiť v PC, proste má lepšie rozlíšenie a iný procesor. Displeje spravia ako prvý dojem tiež svoje.. BTW 40D má fakt divný displej ja na nom neviem posúdiť či to mám ostré alebo nie... na 5D II to nie je problém.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
yorg  |  20. 06. 2010 22:21

Musím bohužel potvrdit. V krámě jsem zkoušel 550D a D5000. Bohužel mám trošku vyvinutější ruce a s 550 jsem po chvíli cítil křeč v dlani. S D5000 tomu tak nebylo. Problém byl hlavně nutnosti silněji zalomit (zatnout) prsty. Velmi nepříjemné.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Clarke  |  21. 06. 2010 17:40

Oci jsem si mohl vykoukat, ale max. velikost snimku tech testovacich obazcu setoveho skla a te Sigmy mi pripadaji shodny jpeg. Ve ctvrtek jsem presne tuto Sigmu kupoval, tak proto jsem se snazil videt rozdil mezi setakem a tou sigmou. Ty snimky jsou i shodne oriznute...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jan Čerbák  |  22. 06. 2010 21:52

Děkuji za upozornění, mrknu na to. Mimochodem pěkná recenze nové Sigmy 17-70 OS je zde: www.photozone.de ... a zde: www.slrgear.com ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
tom  |  28. 06. 2010 11:21

dobrý den, tady je fajn komparátor, který se domnívám pomůže spoustě lidí v představě o všech DSLR.
www.imaging-resource.com ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ganec  |  28. 06. 2010 14:02

Volakedy (pred par rokmi) som z tejto stranky porovnaval "house": aby mohli porovnavat rozne fotaky (aj do buducnosti), tak nafotili asi 140MPixlovy zaber (poskladany z mensich zaberov) a vytlacitli to na plagat. Na porovnanie kompaktov to bolo OK.no nemyslim si ze sa takto pekne daju porovnavat aj zrkadlovky. Pretoze:
- pouzivaju sa asi tie najlepsie objektivy (u 550D je to objektiv na 70mm, teda setak to urcite nie je) a na clone kde ma najlepsiu krezbu
- vacsina zaberov (ktore by sa dali porovnat) su na ISO 100, hoci sucasne zrkadlovky (Nikon, Olympus, Sony) maju zakladne ISO 200 a ak maju v menu ISO 100, tak toto ma o 1EV mensi DR, su teda znevyhodneneNa rychle porovnanie je to OK, len treba mat na pamati tieto 2 "drobnosti"...Kto podla tych zaberov bude vyberat zrkadlovku zo setakom, moze byt z realnych zaberov pekne sklamany

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Daemonius  |  30. 06. 2010 17:06

Nj. lidi si obvykle neuvědomujou, že hlavní dopad na kvalitu fotek bude mít ten objektiv před ním. :)Proto sem měl slušné fotky i ze své G1, protože měla hodně solidní seťák.. (alespoň co se ostrosti týká, aberace jsou pěkně fuj).Dneska bych o koupi foťáku se setovým objektivem ani nepřemýšlel..

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
tom  |  30. 06. 2010 22:16

ty setovky vůbec nemůžeš brát v úvahu.
Za dobrou volbu považuji třeba 550D + EF 85mm f1.8 USM.
www.photozone.de ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
tom  |  19. 08. 2010 17:27


jak dopadá Nikon d90 ve srovnání s Canon eos 550d, ale i třeba eos 450D? Blbě :)tady máš ještě pár obrázků, stáhnutých
ze serveru dpreview.comwww.ulozto.cz ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
tom  |  30. 06. 2010 22:11

musím opravit autora článku.
Canon EOS 550D je „Best Advanced DSLR 2010“. Viz TIPA. (Advanced znamená pokročilý, ne amatérský).
Pro nezaujaté ještě jeden komparátor.
www.imaging-resource.com ...
Proto ať každý fotí čím chce, protože i s D90 můžete vytvořit celkem slušnou fotku.(Ikdyž se musíte spokojit s menším vykreslením detailů a větším šumem a menším dynamickým rozsahem, než u 550D).
Pokud jde o obrazovou kvalitu, tak 50D a D90, jsou v testech horší než 550D.
www.fotoaparat.cz ...
Ale to jen na okraj

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ganec  |  01. 07. 2010 01:20

Ty si idealista .. ze D90 ma mensi DR a vacsi sum .. podla dxomarku v nicom okrem poctu megapixlov nie je 550-ka lepsia:
www.dxomark.com ...
V reale 550D len viac patla.Porovnaj si tieto vyrezy (z takmer rovnakych chipov ako maju 550D a D90):
(Canon 7D, z recenzie 7D) www.imaging-resource.com ...
(Nikon D5000, z recenzie E-PL1) www.imaging-resource.com ...
Ani v recenzii 550D ani D90 porovnavacky tychto detailov neboli. Co myslis .. preco?PS: dal si linku na ten isty "komparator" ako v tvojom prvom prispevku...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
tom  |  19. 08. 2010 17:41


a Nikony šumí a šumí a patlají barvy .....
www.ulozto.cz ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ganec  |  20. 08. 2010 01:46

sum vobec nie je dolezity .. kym nerusi...naproti tomu strata kontrastu .. tak rychlo badatelna u Digic IV .. sposobuje ze zabery na vyssie citlivosti vyzeraju akoby fotene cez igelit... (specialne u 550D to uz tak vyzera takmer aj na ISO 100)PS1: podla tych tvojich grafov je najlepsi D5000 (a D90 ako 2 roky stary fotak okrem sumu nezaostava tiez .. sum sa vzdy da odstranit .. a cez modernejsie odsumovace dnes aj lepsie...)
PS2: Nikon teraz vydal D3100 s novym snimacom (asi takym ako ma NEX 5, ktory ak si pozeral sum zvlada lepsie ako 550D)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ganec  |  01. 07. 2010 01:35

Tu je iny (a pohodlnejsi) komparator:
www.dkamera.de ... 550D je lepsia len na ISO 6400 v nocnom zabere .. ale len preto, lebo ma 2x svetlejsiu expoziciu!!!Ak chces byt spravodlivy, musis teda porovnavat:
550D: ISO 12800, 29mm (KB), ISO 12800, 1/80 Sekunden, F5,6
D90: ISO 6400, 27mm (KB), ISO 6400, 1/80 Sekunden, F5,6
kde uz nema nadej...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
tom  |  19. 08. 2010 11:02

eos 550 d je ve všem lepší. Ostrost, vykreslení, barevná věrnost.
Nikony šumí, mění barvy do žluta.Musíš ale počítat, že na tak velké rozlišení je třeba kvalitní sklo. A ne ty náhražky, co jsi poslal v té tvé komparaci. Kdo chce ty nejlepší fotky, není co řešit - eos 550 je jasná volba.
Že se to tobě nelíbí, nemění nic na věci.
S kvalitním sklem 85mm f1,8 USM tě výjde na 26tis.Kč. Jsi neobjektivní, pokud zpochybňuješ comparator, viz:
www.imaging-resource.com ... Navíc zjevně nechápeš rozdíly v ISO.
Chceš srovnávat 6400 s 12800 ? :) Ty jsi normílní blázen :)
Pro tebe je Nikon jako stvořený:)A speciálně pro tebe mám ještě jeden odkaz, kde se dočteš, že D 90 je horší než eos 550d. Můžeš se pokochat
krásnými mazaninami z D90 :)
www.fotoaparat.cz ... Už raději nic nepiš, protože ze sebe děláš akorát poblázněného nikonistu ....

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
tom  |  19. 08. 2010 17:33


jak dopadá Nikon d90 ve srovnání s Canon eos 550d, ale i třeba eos 450D? Blbě :)tady máš ještě pár obrázků, stáhnutých
ze serveru dpreview.comwww.ulozto.cz ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
tom  |  19. 08. 2010 17:38
jozef  |  01. 07. 2010 16:35

V koparácii má Pentax Kx menší šum na vyšších ISO ?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Martin  |  20. 07. 2010 11:24

Obrazově je EOS 50D možná o píď horší než EOS 550D, ale nemůžeš srovnávat amatérské tělo s poloprofesionálním. Já fotím v 95% sport, kde potřebuji rychlou sekvenci a 6sn./s bych z EOS 550D asi těžko dostal...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Komín  |  06. 07. 2010 20:47

Ahoj,
doporučili byste mi nějaký další objektiv na tento foťák. Koukal jsem na 18-135 IS. Byl by také lepší než ten setový?? Dík

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
F12  |  08. 07. 2010 08:13

18-135 stojí zahouby a oproti setáku si moc nepolepšíš. Takže v podobnym rozsahu bud 15-85 a nebo prostě místo setáku canon 17-55/2,8 nebo levnější, výstupy hodně slušnými ale s pomalejším ostřením Tamron 17-50/2,8

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
F12  |  08. 07. 2010 08:14

18-135 stojí zahouby a oproti setáku si moc nepolepšíš. Takže v podobnym rozsahu bud 15-85 a nebo prostě místo setáku canon 17-55/2,8 nebo levnější, výstupy hodně slušnými ale s pomalejším ostřením Tamron 17-50/2,8

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Komín  |  08. 07. 2010 08:32

A kdybych chtel nejaky na vetsi vzdalenost? Dík

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Komín  |  08. 07. 2010 08:35

A levnější?(jestli se to vzplatí)

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
F12  |  08. 07. 2010 08:55

Levnější považuju ten Tamron 17-50/2,8 nebo ještě Sigmu 17-70. Za sklo se ale vyplatí platit. na delší vzdálenost je dobrý Canon 55-250IS nebo ještle lépe 70-200/4 L. Tu mám a za tu cenu je to výborné sklo. Taky je to Lko.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Komín  |  09. 07. 2010 09:34

Ten Canon 55-250 IS - dá se s nim fotit i normálně na menší vzdálenost nebo si pak mám koupit nějaký objektiv na menší ohniskovou vzdálenost?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jan Čerbák  |  10. 07. 2010 14:55

EF-S 55-250 IS ostří od 1,1 metru, ale nečekám, že byste chtěl ostřit s takto dlouhým sklem na kratší vzdálenosti. Zvětšení dosahuje hodnoty 0,31, což je pro běžné focení dostatečné. Nemohu vám říci, jaký objektiv si koupit, když nevím, co budete fotit. Obecně se ale má za to, že krátké teleobjektivy okolo 70-100 mm jsou vhodné na portréty, delší teleobjektivy pak na focení sportu a všeho, kde se nemůžete dostat blíže. Na běžné focení jsou vhodné ohniskové vzdálenosti 18-50mm (respektive 28-80 na full framu a kinofilmu).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
hardy89  |  11. 07. 2010 07:17

vyberam medzi GH1 a 550, ktory mam zobrat? neviem sa rozhodnu, video bude asi lepsie na GH1 a fotky? ide o foto a video prevazne svadieb, koncertov...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
spc  |  16. 07. 2010 09:12

Ted jsem si 550d poridil a na video doporucuju jednoznacne gh1, svatbu ani koncert s 550 nenatocis. daji se s ni tocit profesionalni zabery, ale musis preostrovat rucne, na stabilizaci sehnat nebo vyrobit nejakej steadycam, no a pak hodne strihat.Fotky supr.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
hardy89  |  17. 07. 2010 09:45

no na vimeo.com je dost slusnych videi z 550 a hlavne ma oslovili hudobne klipy, no som zvedavy este tyzden je doma

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Martin  |  20. 07. 2010 11:26

Tak svatbu ani koncert bych foťákem opravdu netočil, natož zrcadlovkou vůbec ne. Na takové akce, pokud chceš video, existuje zařízení jménem videokamera. A že jich je.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
21. 07. 2010 20:27

Stačí k EOS 550D objektiv Sigma 17-70mm 2,8-4,5 (starší verze bez IS)?Chci si koupit na konci roku nové tělo, místo stávajícího Canonu 1000D, a jelikož fotím zejména koncerty (viz web) na vysoké ISO 1600, tak mi zbývá buď koupit nové tělo, kde můžu jít s ISO ještě výš a nebo koupit už jen objektivy s pevným ohniskem, protože u zoomů se pod 2,8 dostanu těžko.1) Co myslíte polepším si? Fotím opravdu v drtivé většině v noci, takže podle mě ano. Aspoň mi to na ISO 1600 bude méně šuměn a budu moci použít ještě větší citlivosti.2) je můj objektiv Sigma 17-70mm 2,8-4,5 lepší než seťák dodávaný k tomuto foťáku, neviděl jsem parametry asi nebude mít světelnost 2,8, čekám, že Sigma bude lepší3) pokud bych chtěl koupit ještě lepší objektiv se základním zoom ohniskem přibližně 17-50, tedy vyměnit Sigmu za 8000 za objektiv s cenou dvakrát větší, nabízí se nějaká o hodně kvalitnější varianta? Co takhle koupit pevnou 17ku, či 30 (na tyto ohniska fotím nejvíc), je nějaká a bude mít ostrost o hodně lepší?Do teleobjektivů se mi zatím jít nechce, rád fotim zblízka a fotky z teleobjektivu ztrácejí perspektivu, jsou takové ploché, což se mi vyloženě nelíbí. I když ten Canon 70-200 F4 vypadá dobře a je opravdu levný, zatím ale potřebuji spíš nějaké opravdu špičkové sklo na ohnisku 17, či 30, na větším můžu koupit třeba pevnou 50ku 1,8 za směšné 3k...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jan Čerbák  |  21. 07. 2010 21:13

EOSem 550D si polepšíte. Měl jsem během recenze možnost přímého srovnání. Starší verze Sigmy 17-70 bez IS (a s hlučnějším AF motorkem) určitě stačí. Pro dobrou kresbu bych se snad jen vyhnul nejširšímu ohnisku a clonil bych na F8-11. Při těchto clonách objektiv podává nejlepší ostrost. To Vám ale v noci pomůže jen pokud fotíte statické motivy ze stativu. Proto bych Vám doporučil k zoomu pevné ohnisko Sigma 30 F1,4 (nebo Canon 28 F1,8). Krasba bude dobráuž od F2 a od F2,8 bude vynikající. Mimochodem na podzim by měly být představeny nové DSLR od Canonu, mimo jiné nástupce EOSu 1000D a 50D.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
21. 07. 2010 21:36

Clonit na F8 je pro mě bohužel naprosto nereálné, momentálně jedu na maximální ISO 1600 a čas 60-100 ms a mám to problém udržet v ruce, takže clonit na čtyřnásobek rozhodně nemůžu, to by byly fotky tmavé a nebo rozhýbané. Stativ je taky nanic, když běhají interpreti..., já tu 1/60 ještě udržím v ruce, ale oni lítají jako šílení :).Díky za zmínku o objektivech, přešně něco podobného chci, nové tělo a pak nové pevné sklo s lepší světelností, ta třicítka, je když započtu menší snímač 30*1,6=48, takže ideální 50ka, naprosto super a při světelnosti 1,4 by mi to pomohlo. Spíše ale začnu těžit z ISO 3200 a v extrémech i 6400 z lepšího těla.Ohledně nástupce, dobré vědět. 1000 le low end, chci koupit něco lepšího. Teď jsem šel cestou toho úplně nejlevnějšího těla a dobrého začátečnického skla. Stejně lepší tělo by mi bylo nanic, fotím od března 2009, bych ho neuměl využít. Momentálně zvládám všechny funkce, znám limity svého těla i skla a potřebuji něco lepšího, i když jsem se naučil dělat dobré fotky i z poměrně zašuměného ISO 1600 (kamarád mi poradil, ať to mírně přeexponuji a pak v RAWu zase stáhnu a šum aspoň trochu zmizí a já mám fotku).Tedy vidím do budoucna cestu o třídu lepšího těla s lepším ISO a funkcemi (nevíte, jestli EOS 550D zobrazuje už při prvním zobrazení obrázku i přepaly, či to jde nastavit? V EOS 1000D to zobrazuje až u histogramu (druhé zmáčknutí displeje, což zdržuje)).Ale co mě opravdu trápí je, jak kvalitní je právě 550D v porovnání s full-framy 5D atd. Jde mi o to, že teď už do toho "spadnu" naplno a budu mít patrně tři objektivy (mou Sigmu a nebo dvakrát dražší ekvivalent 17-50/70, pak pevné širokoúhlé sklo 17 nejlépe 1,2-1,4 a pak pevnou 50, či 80ku portréty a takové šidítko teleobjektivu a pak teleobjektiv možná časem). A jde mi o to, jaká je kvalita EOSu 550D právě s full-framy jestli se vyplatí kupovat lepší objektivy. Jasně vyplatí se to vždy, objektiv je základ, ale kde je ta hranice, kde si člověk řekne, že má už přejít na full-frame... Případně jak to udělat s objektivy, abych pak jen změnil tělo, i když tohle je asi blbost, protože teď budu kupovat objektivy za 10-15k a ty jsou pro full-frame asi šunt, případně nejsou rozhodně špičkové.Můžete mi říct, jak je tedy kvalitní EOS 550D v porovnání s nejlevnějším fullframem z hlediska obrazové kvality a šumu zejména v noci (jen přibližně).Jaké objektivy, v jakých cenách se vyplatí ještě kupovat na tělo s crop snímače, podle mě je mas těch 10-20k, protože za 30k jsou už dobré full frame objektivy a za 60k je už full-frame tělo.Případně můžete mi poradit nějaké zaručené kousky skvělé optiky (podle rozsahů které jsem psal), které využiju při svém nočním focení díky velké světelnosti a do budoucna je třeba použiju na full frame. Pokud teda existuje nějaký (v ceně 10-15k). Já totiž opravdu fotím většinou za extrémních málo světelných podmínek, podívejte se na mé fotky, uvidíte (viz web)...Díky moc za rady, tohle mě posouvá hodně kupředu, a navíc mi to značně šetří peníze. Momentálně vše co vydělám za focení jde na zaplacení výbavy (za rok jsem zaplatil tělo a Sigmu) a tak se dívám po něčem lepším a nechci šáhnout vedle, i když prodat jde vše, ale bylo by smutné, kdybych koupil něco, co by mi pak nesloužilo...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
21. 07. 2010 21:39

Mimochodem jsem se zařekl, že nekoupím do budoucna už žádný objektiv se světelností horší než 2,8, protože už i těch 4,5 na Sigmě ji činí v noci nepoužitelnou, takže budu kupovat zásadně zoom skla s 2,8 a pevná ideálně 1,2, hůře 1,4 a nejhůře :) 1,6-1,8 :).Nic mě tak nenaštve, když není dost světla, a to já nemám furt, když to řeknu pěkně po Třinecku :).

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Ganec  |  11. 08. 2010 18:47

kup si nieco so stabilizatorom (fakt to uz dneska funguje) a netrap sa...
Nestabilizovane objektivy su dobre len tak mozno na sport.Skla so svetelnostou pod F2 nemaju stabilizaciu .. takze stabilizovne to budes mat len s telom co ma stabilizaciu na chipe .. a to Canon nie je.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
21. 07. 2010 21:53

Ta Sigma 30 mm F 1,4 vypadá sakra dobře a stojí 10-15k, tedy je v mém rozmezíwww.megapixel.cz ... Jak vidím, tak se dělají skla s rozumno světelností i v ceně 10-15k.Stejně nebudu kupovat nové objektivy dřív než v březnu, tedy skoro za rok. Mezi tím si koupím na začátku roku nové tělo, a budu se dívat, na jaké ohnisko většinou fotím a podle toho se rozhodnu, jestli koupit pevnou 17ku a nebo 30ku, případně koupím nějakou super drahou 17-50 v ceně kolem 15000 bych mohl koupit jak kvalitní 17ku, 30ku se světelností 1,4 a nebo zoom 17-50 2,8, což by mi hodně pomohloDělá se vůbec zoom 17-50 s lepší světelností, než 2,8, třeba 2? Asi takový ani neexistuje.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
spravedlivý  |  22. 07. 2010 19:55

To si myslíš ted, ale co semnou uzavřít sázku, že mi dáš 10kč za každej den ve kterým ještě nebudeš mít nové tělo, ale ted nám sem píšeš že už budeš mít .-), totiž takovej 3tisíce kč od tebe by se mi hodilo na novou brašnu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
23. 07. 2010 06:38

Proč bych ti měl dávat peníze za to, že tu píšu, co si chci za rok koupit?Foťák není spotřebák a zatím dělám dobré fotky i s tím stávajícím (posouvám jejich kvalitu jen díky svým schopnostem) a píšu to tu proto abych se něco dozvěděl a věděl co mám koupit.Příjem z fotek je jen část mých příjmů a navíc fotím za hodně špatných podmínek a proto se chci ujistit, že koupím dobře...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jan Čerbák  |  22. 07. 2010 22:20

FF vs. APSC: FF má díky většímu čipu menší hustotu buněk/pixelů a je proto paradoxně na optiku méně náročný. Jak jsem napsal v recenzi 5D MKII: FF poskytuje lepší obraz, barvy, nižší šum a užší HO, ale zázraky nečekejte. To, co dělá fotku, je stále fotograf a ne foťák. Já jsem přešel na FF před rokem a vracet se k APSC nebudu. Maximálně bych si koupil nějaký APSC kompakt do kapsy.S objektivy je to potíž. Pokud chcete brilantně prokreslený každý jednotlivý pixel na 18 Mpx. APSC čipu, tak musíte mít tu nejlepší optiku a nebo alespoň hodně clonit. Jediné řešení (kromě smíření se s horší kvalitou fotek a downsamplováním na 12 Mpx) vidím v nákupu pevných ohnisek. Poměr cena / světelnost a kvalita obrazu je tu asi nejlepší.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
avatar
23. 07. 2010 06:53

:) jsem si tvůj komentář přečetl hned dvakrát, jak jsi mě potěšil :). Takže paradoxně, když koupím full-frame objektiv, tak na menším APS-C snímači z něho použiju jen ten malý výřez a na více Mpixelex a na full-frame tělu ho použiju celý a ná kolikrát méně Mpixelů, takže to pak bude klást na samotný objektiv opravdu menší nároky a rozhodně méně šumět.Jasně nejde čekat zázkay a myslet si, že fullframe tělo udělá práci za mě. Osobně nečekám rozhodně takový skok v kvalitě, jaký jsem pocítil při přechodu z mého kompaktu na zrcadlovku. Co čekám je spíš menší šum (pro mě v noci celkem zásadní věc, s kterou se peru při každém focení), možnost rozsáhlých voleb, vyprázdnění peněženky :) (ať už při těle a nebo při objektivech) a pak samozřejmě plně profesionální přístup výrobců při tvorbě těl a objektivů, žádný plast, minimálně částečné ochrany proti vodě a prachu (na koncertech s lítajícími pivy někdy nepomůže ani pláštěnka na foťák) atd., tohle čekám prostě profesionální přístup, rychlost, atd. neořezané maximální funkce. Už teď jsem prošel u svého objektivu, a používám vše a například si nemůžu zvolit zobrazení přepalů ve snímku hned v jeho prvním zobrazení (bez histogramů) což na profi kolega měl, takže mě to zdržuje... S profi tělem má člověk více možností a lépe se mu tak pracuje. Může se zaměřit na focení místo na blbosti.Clonit nemůžu, fotím skoro jen ve tmě (ale za dne to začnu používat, zatím jsem vůbec neclonil ani nepracoval s hloubkou ostrosti).Ohledně pevných skel to zvážím, aspoň pevné 17mm ohnisko (reál 27mm), které používám nejčastěji, bych si koupit mohl, a hned by se mi zlepšila světelnost z 2,8 o pár stupňů níž, mohl bych použít lepší světelnost za tmy, případně pokud bude světla dost, tak zaclonit trochu a dosáhnout lepší ostrosti.Jinak HAHA se můžu jen smát, protože mi konečně došlo, že 5D MKII je 5D Mark II, já pořád co to je, a holt po ránu to člověku myslí, aspoň všichni vidíte, že vaše rady a komentáře opravdu potřebuji...Fakt díky za rady a zkušenosti :) !Ono takové porovnání teď a objektivů je spousta ale tyhle "základní" rady typu jestli FF a nebo crop snímač se člověk dozví jen o profíků v diskusích, to v žádné recenzi není...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jan Čerbák  |  23. 07. 2010 08:32

Potěšení na mé straně Mimochodem hodně obecných věcí o FF jsem napsal do recenze Canonu 5D Mark II. Pevné ohnisko 17 mm s dobrou světelností se bojím neexistuje. Existuje jen 24 a 28 mm na FF, což by Vám mělo stačit na fullframu, ale na cropu to bude dlouhé jako základní padesátka.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
canoneos550d.cz  |  09. 08. 2010 10:42

Mnoho rad k nákupu originálního a neoriginálního příslušenství, mnoho zajímavých informací o Canon eos 550d.cz. canoneos550d.cz ...

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
yuha  |  22. 08. 2010 15:48

Dobrý den. Rád bych poprosil o pomoc.Jsem absolutní začátečník a budu přecházet na fotoaparát z kamery. Fotit budu prakticky vše, klasicky dovolené, přírodu atd., a používat ho bude i přítelkyně. V zimě jsem ale velice často na horách a budu fotit hlavně snowboarding(což je prvořadé), častěji asi ve snowparku, tzn. z blízka, ale i jinde z dálky. Ke kameře jsem si dokoupil "rybí oko" a k foťáku ho chci samozřejmě taky. Chci mít možnost i natáčet, proto jsem se rozhodl pro eos 550D. Vybral jsem tento set: CANON EOS 550D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS. Můžete mi poradit, jestli je pro mou potřebu vhodné kupovat tento set, nebo postačí set tento:CANON EOS 550D + EF-S 18-135 IS popřípadě se základním 18-55 IS nebo raději koupit jen tělo a přikoupit jiný kvalitnější objektiv? Kdyby jste měli výhrady, tak mi poraďte i jiný fotoaparát. A dále jaké "rybí oko" by jste mi doporučili? Určitě chci s co největším úhlem záběru. Nejspíš pevné a nevím jestli je lepší rovnou na tělo nebo na objektiv. Řekl bych, že rovnou na tělo, aby byla co nejvyšší kvalita. A samozřejmě taky musím koukat na cenu. Potřebuji se vejít do částky kolem 25000,- i s tělem. Kdyby to bylo i s tím okem, tak bych byl nejraději, ale počítám že to se těžko vejdu, takže to bych koupil až před zimou. Za každou radu budu vděčný. Děkuji.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jan Čerbák  |  22. 08. 2010 21:51

550D je dobrý foťák. Jako základní objektiv, především s ohledem na to, že budete i filmovat, bych vybral EF-S 18-200 IS viz recenze: www.dpreview.com ...
Sigma dělá podobné širokorozsahové zoomy, ale cena odpovídá (u Canonu i levnější Sigmy) kvalitě. Zázraky ale nečekejte ani od Canonu.Rybí oko na malý čip Canon nevyrábí, ale velmi kvalitní má v nabídce Sigma. Nejširší úhel záběru má objektiv 4,5mm a to 180° zorný úhel ve všech směrech, tzn. fotografie je ve tvaru kruhu, před koupí doporučuji podívat se na fotografie na internetu), druhé rybí oko s ohniskem 10 mm má úhel záběru 180° "jen" v diagonále. Teleobjektiv 55-250 IS je levný ve všech směrech, lepší je 70-300 IS a ještě lepší (po stránce optické kvality) jsou objektivy 70-200. Pokud si vyberete objektiv od Sigmy, otestujte ihned po koupi přesnost ostření. Ta Vás u rybího oka s hloubkou ostrosti několik metrů trápit nebude, ale teleobjektiv musí často ostřit správně na desetiny milimetru. Pokud budete fotit v zimě, jak píšete, tak oceníte malé rozměry fotoaparátu. Já si v zimě od přítelkyně půjčuji Canon 1000D, který se na rozdíl od mého foťáku snadno schová pod zimní bundu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
yuha  |  23. 08. 2010 10:03

Děkuji moc za rady. Jak na to koukám tak vejít se do 25000,- bylo dost najivní.Objektiv 18-200 IS od Canonu je bohužel trochu dražší. Ten samý od Sigmy už by byl lepší. Je ještě v podobné kvalitě jako Canon? Kupovat základní objektiv bez stabilizátoru je předpokládám blbost. A ty setové objektivy tedy určitě nebrat ani jeden? Je ještě nějaký objektiv mezi s dobrou kvalitou, ale s nižší cenou? Děkuji.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
yuha  |  23. 08. 2010 13:00

Ještě bych se zeptal na pár objektivů, které jsem našel. SIGMA 18-50/2,8-4,5 DC OS HSM, SIGMA 17-70/2,8-4 DC MAKRO OS HSM, Tamron 17-50/2,8 AF Di-II VC a . Když by jste je porovnal s výše zmíněným Canonem 18-200 IS, stačily by mi jako základní objektiv, když samozřejmě oželím ten větší rozsah přiblížení? Je rozdíl v kvalitě tak markantní nebo by jste přece jen volil větší rozsah? Přijde mi pro mě lepší, že mají větší světelnost. A který z nich je popřípadě nejlepší? Děkuji

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jan Čerbák  |  23. 08. 2010 22:03

Při svém doporučení jsem vycházel z toho, že budete především točit videa. Na video, které se rozlišením pohybuje pod 1 Mpx. nepotřebuje zas tak kvalitní objektivy, zato využijete stabilizaci a široký rozsah. Na běžné focení bych Vám určitě doporučil buďto Tamron 17-50 F2,8 VC, nebo Sigmu 17-70 2,8-4 OS (tu Sigmu mám zrovna na testování a budu-li mít čas, napíšu i recenzi, zatím jsem žádné vážné nedostatky neobjevil). Jednoznačnou výhodou je lepší kvalita obrazu i dílenského zpracování ve srovnání se seťákem. Pokud ale máte hluboko do kapsy, klidně si seťák kupte. Některé své nejlepší fotografie jsem vyfotil se seťákem. Seťák je levný, plastový, má omezený rozsah ohnisek i světelnost, ale to neznamená, že fotí špatně.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
yuha  |  23. 08. 2010 23:07

Asi jsem se špatně vyjádřil. Natáčet budu pouze doplňkově. Víc mě láká zachytit jediný ten správný moment, který řekne vše, na foťák, než hodinu natáčet, pak to týden střihat a udělat z toho minutové video, které neřekne nic. Již jsem se smířil že za objektiv si připlatím a raději bych volil kvalitu a dobrou světelnost. Stejně bych určitě za chvíli chtěl lepší. Takže myslíte že bude nejrozumnější ta Sigma 17-70? Má přece jen o malinko větší rozsah. A mám z dovolením ještě jeden dotaz. Určitě se chci pořádně seznámit s foťákem a základními principy focení, takže si zaplatím nějaký kurz. Máte tip na nějaký dobrý nebo jsou kurzy od různých společností zhruba na stejných úrovních? A doporučil by jste nejdřív kurz seznámení s Canonem nebo stačí rovnou základy focení a tam se vše dozvím? Nebo stačí internetový rychlokurz:)? Děkuji moc za ochotu.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Jan Čerbák  |  24. 08. 2010 00:37

Řešil jsem podobný problém: Také jsem vyžadoval u objektivu světelnost a kvalitu. Nakonec jsem si koupil Canon EF 24-70 F2,8, ale po prvních fotkách jsem ho pro jistotu vyměnil (díky nákupu přes internet) a druhý kus byl o třídu lepší. Sigma 17-70 je dobrá, stejně jako Tamrn 17-50 F2,8. Asi nejlepší variantou je Canon EF-S 17-FF F2,8 IS USM, ale, jak už asi tušíte, zadarmo to nebude. Pokud bych fotil na malý čip, neváhám a fotím tímto objektivem. Se základním zoomem totiž většinou nafotíte naprostou většinu fotek a proto se vyplatí nedělat kompromisy. Na místo kurzu Vám doporučím stránky Romana Pihana www.fotoroman.cz Pokud máte trpělivost a jste ochotný si informace sám vyhledat, tak Vám tento server, ale i řada jiných včetně digiareny určitě pomůže. Snad jen jedno doporučení... nevybírejte si kurz zaměřený na techniku, ale kurz zaměřený na fotografování. Na co slouží to a to tlačítko si přečtete v návodu, ale co udělat, abyste vyfotil krásný portrét, to už se v návodu nedovíte
Dobré světlo

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
yuha  |  24. 08. 2010 08:12

Myslíte CANON EF-S 17-55/2.8 IS USM předpokládám. Ten už je cenově opravdu jinde. Asi vyberu tu Sigmu, jestli jsou s Tamronem podobné. Přece jen chci v blízké době i to rybí oko a to taky není zrovna levné a samozřejmě i teleobjektiv bych rád pořídil. Ještě blbá otázka. Je rybí oko a telepředsádka to samé nebo předsádka se dává na objektiv? Na kameru jsem to kupoval jako telepředsádku.

To jste mě poťěšil, taky jsem si řikal že to asi nemá cenu seznamovat se s Canonem na kurzu. S tím odkazem jste mě poťešil ještě víc. Nejdřív si vše najdu tam a pak asi pro jistotu zkusím ten kurz.
Děkuji moc za vaší trpělivost a snad už s ničím nebudu obtěžovat.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Martin  |  28. 12. 2010 01:28

Setový objektiv je při optimální cloně opticky téměř dokonalý, lepší kresbu ani v rozích nemá zoomové L-ko, ale jen pevná skla včetně nejlevnější 50ky (podle mne nedostižitelný objektiv na cloně okolo 10 oproti všem ostatním včetně L řady). Stačí z Rawu vyvolávat v DPP se zapnutou korekcí aberace, která se tam dělá proporcionálním zmenšením barevných složek. Občas se ovšem netrefí autofocus, což se vzhledem k plastovým vnitřnostem (které to také může po roce intenzivního používání prostě vyplivnout ven při rychlém přeostření stejně jako u plastové 50ky) dá očekávat. MP

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory