Barevné korekce jako důležitá součást postprocesu, zejména filmového

26. listopadu 2017
TWEET SDÍLET
Barevné korekce jako důležitá součást postprocesu, zejména filmového

Úprava barevnosti v počítači je jedním z úkonů, které fotograf provádí ve svém počítači, zvláště pracuje-li se surovými formáty. V případě jednotlivých snímků nejde o nic příliš složitého, náročnější úkol je to však v případě, jedná-li se o spojení několika snímkových sekvencí, tedy o zpracování videa, respektive filmu.

O tom, jak důležitá je tato činnost pro výslednou podobu filmu, pojednává následující video, které má upozornit na poněkud opomíjenou část zpracování filmu:

Podle autora videa Sareeshe Sudhakaran mají koloristé tři hlavní zbraně: kontinuitu, separaci a barevnost.

  1. Kontinuita neboli plynulost: Ani ve velkorozpočtových filmech nejsou všechny záběry konzistentní, ať už co do expozice, nebo vyvážení barev. Úkolem koloristy je všechny tyto proměnné – barvy a tóny – sjednotit napříč celým filmem.
  2. Separace neboli vytčení konkrétního prvku: Filmaři vytvářejí hloubku záběru prostřednictvím kompozice a světla. Barevná korekce dokáže totéž prostřednictvím barvy, např. stejně jako objektiv izolovat subjekt.
  3. Barevnost: I jen prostřednictvím správných barev lze ovlivnit divákovy emoce, pomoct mu porozumět příběhu a zároveň dodat filmu atmosféru.​ 

Témata článku: Software, Video, Film

Určitě si přečtěte

Nikon Coolpix P1000 – fotoaparát nebo dalekohled?

Nikon Coolpix P1000 – fotoaparát nebo dalekohled?

Aktuální novinka z dílny Nikonu je nástupcem modelu P900 a pyšní se přímo obřím rozsahem optického zoomu. Že bychom stáli opět na pokraji války, jejímž motem bude kdo z nás má větší objektiv?

28 Petr Březina