Úprava barevnosti v počítači je jedním z úkonů, které fotograf provádí ve svém počítači, zvláště pracuje-li se surovými formáty. V případě jednotlivých snímků nejde o nic příliš složitého, náročnější úkol je to však v případě, jedná-li se o spojení několika snímkových sekvencí, tedy o zpracování videa, respektive filmu.
O tom, jak důležitá je tato činnost pro výslednou podobu filmu, pojednává následující video, které má upozornit na poněkud opomíjenou část zpracování filmu:
Podle autora videa Sareeshe Sudhakaran mají koloristé tři hlavní zbraně: kontinuitu, separaci a barevnost.
- Kontinuita neboli plynulost: Ani ve velkorozpočtových filmech nejsou všechny záběry konzistentní, ať už co do expozice, nebo vyvážení barev. Úkolem koloristy je všechny tyto proměnné – barvy a tóny – sjednotit napříč celým filmem.
- Separace neboli vytčení konkrétního prvku: Filmaři vytvářejí hloubku záběru prostřednictvím kompozice a světla. Barevná korekce dokáže totéž prostřednictvím barvy, např. stejně jako objektiv izolovat subjekt.
- Barevnost: I jen prostřednictvím správných barev lze ovlivnit divákovy emoce, pomoct mu porozumět příběhu a zároveň dodat filmu atmosféru.