Čelní TrueDepth kamera, která nově v iPhonech 11 nabízí 12Mpx rozlišení, dostala ještě jednu novinku v podobě pořizování tzv. „slofies“. Nejedná se přitom o nic víc, než o zpomalená selfie videa. Apple se však o tento název natolik bál, že si jej pojistil americkou ochrannou známkou. A zaplatil za ni 400 dolarů.
Apple slofie definuje jako vtipné zpomalené video sebe sama při různě žertovné situaci. Ostatně stačí se podívat na video níže, které vás určitě pobaví, a které bylo přehráváno v rámci představení funkce, které nově mají všechny iPhony 11. Apple měl však obavy, že by tento název mohli zneužít jiní výrobci. Ochranná známka jim v tom nicméně zabrání.
Čelní kamera nových iPhonů 11, 11 Pro a 11 Pro Max dokáže zaznamenat až 120 snímků za sekundu, čímž vykouzlí opravdu pomalý pohyb objektů před ní. Jedná se vlastně o tu samou funkci, kterou nabízí hlavní kamera. V tomto případě ji však americká společnost dokáže patřičně prodat.
Takto vypadá nákres ochranné známky, kterou Apple použil v přihlášce.
Sama totiž chce, aby si uživatelé pod tímto názvem typ těchto videí zažili. Pokud se tak stane, díky ochranné známce z toho může Apple jen profitovat. Snadno ji totiž za patřičnou úplatu třeba poskytne k užívání i jiným.
Slofie svépomocí
Chcete také natáčet slofie, ale nevlastníte nejnovější iPhony 11? Jednoduše v aplikaci zapněte režim zpomaleného videa a telefon na sebe natočte hlavní kamerou. Sice se na displeji neuvidíte, výsledek je ale ve finále úplně stejný (či lepší, protože hlavní kamera má obvykle kvalitnější parametry). Diváci na sociálních sítích nic nepoznají.
S tím, jak jsou od pátku minulého týdne nové iPhony 11 v prodeji, se také začínají sociální sítě plnit příspěvky s označení #slofie. Mnozí si z nich ale dělají srandu. Obvykle ironicky zmiňují, jak jsou na své první slofie pyšní, nebo naopak uveřejňují, jak se jim nepovedlo. Jiní jej zase parodují opravdu pomalým pohybem.
Níže však najdete i tweet, který ukazuje, jak si můžete při pořizování poutavého slofie svůj nový iPhone pěkně rozbít.
A tohle je na sociálních sítích vidět nejvíce. Přínos této „nové“ funkce je tak otázkou. Záleží tak, jestli s ní někdo dokáže vymyslet i něco více, než jen krátká a po chvíli nudná videa.