12
Fotogalerie

Jak se malují fotky ve Photoshopu

Pokud občas narazíte na obrázek, u něhož si nejste jistí, zda se jedná o fotku nebo malbu, mohl by vám rozšířit obzory dnešní článek.

Udělat z fotografie obrázek podobný olejové či akvarelové malbě, nebo dokonce obrázek nakreslený tužkou, to už v dnešní době není žádný velký problém. U většiny grafických editorů najdete efekt posterizace nebo olejomalby. Při jejich aplikaci většinou můžete ovlivnit sílu efektu, případně míru zachování hran. O tom, jak vytvořit z fotky malbu v Zoner Photo Studiu 9, jsme již psali, dnes si ukážeme něco trochu odlišného.

Efekty jako je perokresba nebo kresba tužkou, jsou obvykle dostupné prostřednictvím zásuvných modulů. Jednoduchou úpravu však můžeme provést i s nástroji obsaženými v Adobe Photoshopu. Ne každému se musí následující úprava snímku líbit, hlavním smyslem dnešního snažení je ukázat možnou cestu těm, kdo chtějí experimentovat s různými úpravami a nebojí se rozsáhlejších zásahů do fotografie.

01.jpg

Jakmile máte vybranou fotografii pro úpravy, otevřete ji v Adobe Photoshopu, prvním krokem je její desaturace, tu provedete velice jednoduše pomocí menu Image | Adjustments | Desaturate (Shift + Ctrl + U).

01.png 02.jpg

V dalším kroku je třeba vytvořit novou vrstvu pro úpravy snímku, to provedete pomocí menu Layer | New | Layer via Copy (Ctrl + J).

02.png

Následně v nové vrstvě použijeme efektový filtr ze sady kreslících filtrů: Filter | Sketch | Graphic Pen. Otevře se nové dialogové okno, v němž můžete nastavit parametry daného filtru. V levé části okna pak vidíte jeho účinek na upravovaný snímek.

03.png

V pravém horním rohu najdete dva posuvníky, Stroke Lenght slouží k nastavení délky tahu (v našem případě hodnota 15)  a Light/Dark Balance k doladění světlosti filtru (v našem případu hodnota 35). Posledním prvkem je roletka Stroke Direction, s její pomocí nastavíte směr tahů. Jako nejlepší se jeví diagonální tahy ve směru, ve kterém je na snímku umístěn hlavní objekt. Stiskem OK aplikujte filtr.

Typ prolnutí nastavte na Soft light (měkké světlo) a míru krytí (Opacity) přibližně na polovinu.

03.jpg

Původní snímek opět zkopírujete do nové vrstvy (Ctrl + J), a tu posunete na první místo. Další filtr bude taktéž ze sady kreslících filtrů, tentokrát zvolíme Filter | Sketch | Charcoal, který simuluje kresbu uhlem.

04.png 05.png

V novém dialogovém okně si opět můžete pohrát s nastavením filtru, standardní nastavení je však ve většině případů vyhovující, experimentům se ale meze nekladou. První posuvník – Charcoal Thickness – nastavuje tloušťku uhlu, druhý – Detail – pak množství zaznamenaných detailů a posledním – Light/Dark Balance – se upravuje světlost filtru.

06.png

Prolnutí této vrstvy nastavte na Overlay (překrýt), míru krytí ponechejte stoprocentní nebo mírně snižte.

04.jpg

Výsledný snímek je možné ještě doladit nastavením úrovní – Image | Adjustments | Levels (Ctrl + L).

07.png

Výsledek uložte pomocí Save As (Shift + Ctrl + S) odděleně od originálu.

05.jpg

Určitě si přečtěte

Články odjinud