13
Fotogalerie

Pixbuf – česká fotografická služba, která vám ušetří čas

Pixbuf je první digitální platforma pro sdílení fotografií a analytický nástroj pro fotografy, který vzniká v Česku pod rukama autora Filipa Molčana. Tato služba však není sociální sítí.

Nikoho zde nesledujete, nikdo nesleduje vás, zato vy sledujete, jak si vaše fotografie vedou. Pixbuf vám navíc šetří čas. Jak toho ale docílí?

„Chceme dát fotografům více času pro fotografování. V dnešní době je velice těžké uspět, aniž by fotograf neměl profil na sociálních sítích nebo na Instagramu. Spravovat všechny tyto aktivity ale zabere hodiny práce. To bych chtěl s Pixbufem změnit a umožnit fotografům dělat to, co je baví nejvíce – fotografovat,“ říká autor projektu Filip Molčan.

V dnešní době je pro fotografy stále důležitější prezentovat svou práci na různých sociálních sítích a ve fotografických komunitách. Ať už pro budování své značky nebo získávání nových klientů. Pixbuf sdružuje několik sociálních sítí, do kterých když se přihlásíte a následně ve službě publikujete snímek, nasdílí se všude tam, kde jste přihlášeni.

Obrázek 1.jpg
Rozhraní služby je jednoduché a přehledné.

Navíc vy sami si určíte, kdy se má daný snímek publikovat a konkrétně zvolíte i sítě, kam jej chcete odeslat. Neznamená to, že jednu fotografii musíte publikovat na všechny propojené účty, vybrat si můžete klidně jen jediný z nich. Pixbuf vám však dá i zpětnou vazbu v podobě analytické informace. Pro to, jak se daná fotografie líbí, tak nemusíte některou z prolinkovaných aplikací vůbec spouštět. Vše vidíte v přehledném rozhraní přímo ve službě.

Obrázek 2.jpg
Služba vám dá i zpětnou vazbu o tom, jak se vaše snímky líbí.

V současné době Pixbuf podporuje sociální služby Facebook, Twitter, 500px, Flickr, Instagram, Pinterest, Tumblr nebo Blogger. Systém je však připraven na poměrně snadné přidávání dalších služeb, které budou neustále vznikat. V tuto chvíli jsou konkrétně v hledáčku VSCO, Behance nebo EyeEm. Pixbuf má ale za jeden s cílů stát se i takovým „hubem fotografa“ – ten by z něho mohl svou práci nejen prezentovat, ale také zálohovat nebo posílat do různých fotografických e-commerce systémů.

Obrázek 3.jpg
Přihlášeno můžete mít i více účtů od jedné sítě.

Filip Molčan zároveň slibuje, že toto je jen začátek. Do projektu totiž vstoupil investor, zakladatel Zoneru, Milan Behro. Znamená to, že služba bude mít rychlejší vývoj a začne se připravovat i mobilní aplikace (v tuto chvíli se pracuje na mobilní aplikaci pro iOS, Android bude v těsném závěsu).

A jak Pixbuf vlastně vypadá?

Jednoduše a přehledně. Předně se do ní musíte přihlásit. Můžete využít propojení s Facebookem, Twitterem, anebo si vytvoříte účet nový přímo ve službě. Rozhraní se dělí na čtyři hlavní záložky, kdy první je hned ta s přehledem vašich fotografií.

Obrázek 4.JPGObrázek 5.png
Přihlášení uživatele do služby, přihlášení se do propojených sociálních sítí.

Obsahuje dvě podnabídky. V jedné jsou snímky, které čekají na sdílení a ve druhé pak ty, jež se sdílení už dočkaly. Pokud chcete snímky do sítě nahrát, učiníte tak právě zde. Druhá hlavní záložka ukazuje dostupné sociální sítě, se kterými Pixbuf umí pracovat. Přihlášením se do nich umožníte službě sdílení obsahu. Při nahrání fotografie do sítě ji stačí ručně vybrat, kam ji chcete odeslat. Následně už jen vyplníte popis, popřípadě přidáte štítky (symbol hashtagu vypisovat netřeba).

Obrázek 6.JPGObrázek 7.JPG
Po nahrání snímku do služby si nejdříve vyberete sítě, kam jej chcete odeslat a následně mu zadáte i podrobný popis s přidáním štítků.

Třetí záložka se symbolem stopek určuje čas, kdy se mají snímky publikovat. Nastavíte si jak den, tak hodinu a minutu. Nahranou fotografii do služby pak sdílíte buď hned, nebo se zařadí do fronty a sdílí se právě podle tohoto schématu. Konkrétní nastavení dne a času pro každou konkrétní fotografii bude v některém z dalších updatů.

Obrázek 8.JPGObrázek 9.JPG
Dle pořadí, v jakém jste snímky do Pixbufu nahráli, budou také dle vámi daného rozvržení publikovány.

Čtvrtou záložkou jsou vaše statistiky. Vidíte zde sdílené fotografie, na jaké sítě byly publikovány, kolik označení „To se mi líbí“ dostaly, kolik je u nich komentářů. Na kruhovém grafu je i znázorněno, jací uživatelé a jaké sítě jsou aktivnější. Filtrovat můžete mezi nejlepšími, nejoblíbenějšími, nejkomentovanějšími i nejhoršími fotografiemi.

Obrázek 10.pngObrázek 11.png
Statistika umí být docela podrobná.

A to je vše. Ač je služba nesmírně jednoduchá, je maximálně efektivní. Ušetří vám čas s vypisováním (nebo alespoň věčným kopírováním) popisů a štítků a navíc vám ukáže, jak si vaše snímky vedou. Služba je zatím ve fázi beta, proto je všude v aplikaci v pravém dolním rohu možnost odeslat vývojáři podněty pro zlepšení.

Obrázek 12.PNGObrázek 13.PNG
Takto vypadá fotografie sdílená pomocí služby Pixbuf na Facebooku a na Instagramu.

Služba je nyní zdarma a základní funkce vždy zdarma budou. Jsou však připravovány scénáře pro prémiovou verzi, která bude umožňovat více připojených služeb nebo lepší analytiku. Osobně se nesmírně těším na mobilní aplikaci, kde mi tento koncept dává o to větší smysl, protože většinu sociálních sítí dnes obsluhujeme spíše právě v mobilním telefonu než v desktopovém systému.

Plusy:

  • Samotný nápad
  • Ušetří čas při sdílení
  • Statistiky

Mínusy:

  • Ještě občasné bugy

Základní informace:

Určitě si přečtěte

Články odjinud