13
Fotogalerie

5 nejzajímavějších českých instagramistů – Czech Vibes

Co se vyhledávání kvalitního obsahu týče, nepatří sociální síť Instagram zrovna mezi ty nejpřehlednější. Podívejte se s námi na jedny z rozhodně nejzajímavějších instagramistů tuzemské scény.

Co o sobě Czech Vibes říkají?

Jsme dvě holky, Markéta (24) a Magdaléna (21). Obě studujeme na vysoké škole, já (Markéta) studuji sociologii a andragogiku v Olomouci a já (Magdaléna) studuji Geografii a kartografii v Brně.

(Magda) Co se týče fotografování, tak k němu jsem měla již odmalička blízký vztah, protože mě to vždycky bavilo a obohacovalo. Nikdy jsem se tomu však nevěnovala nějak víc. Vždy to pro mě byla spíš zábava, když jsem někde cestovala. V té době ještě nebylo tolik možností, jak fotky sdílet a žádná dostupná forma mi nepřišla tak atraktivní, abych se tomu věnovala víc.  Až Instagram ve mě znovu probudil tuhle lásku k fotkám. Profil jsem si založila někdy v roce 2013 a začala přidávat fotky pouze z mobilu. Přišlo mi to jednodušší než sebou pořád tahat foťák.

(Markéta) Já jsem se k focení dostala vlastně úplnou náhodou. Neměla jsem k němu nějaký vztah a ani nikdo z rodiny nebo přátel se focení nijak zvlášť nevěnoval. Dostala jsem se k němu až právě skrze Instagram. Trapný co? Pamatuji si, že mi o něm Magda jednou říkala a vysvětlovala, jak to vlastně celé funguje. Pak po nějaké době, kdy Magda už svůj profil dávno měla, jsem se rozhodla, že si ho teda taky založím. Ale víc než vlastní publikování fotek jsem sledovala jiné uživatele, a to od známých osobností až po své kamarády. Zlom přišel někdy v polovině roku 2014, kdy jsem začala postovat i svoje vlastní fotky.

Obrázek profilovka.jpg

Magdu a Markétu můžete sledovat nejen na sociální síti Instagram pod jejich účtem @Czech_Vibes, ale i na Facebooku. Jejich vlogy z cest za focením pak umisťují na You Tube. Tam můžete shlédnout i prezentace fotografií s jejich oblíbenou hudbou.

Jak jste se vlastně k založení společného účtu na Instagramu dostaly?

Bylo to tak trochu náhodou, když jsme byly spolu loni v létě v Alpách. Tam mě (Markétu) napadlo, si právě společný účet založit a to jenom z toho důvodu, že to prostě bude větší sranda. V té době jsme na svých osobních účtech měly každá ani ne 100 followerů, a tak se nám ani nesnilo o tom, že na společném účtu, by to mohlo být jinak. Jenže ouha, netrvalo to dlouho (fotky z Alp se hodně líbily) a počet sledujících začal narůstat a s tím i naše touha se neustále zlepšovat. To byl vlastně i impuls k tomu, že jsme se tomu začaly věnovat čím dál tím víc, což znamená, že jsme začaly fotit pravidelně a pravidelně přidávat i fotky.

Obrázek 1.jpg

Za první úspěch obě považujeme asi to, když nám Pavel Daněk (@danekpavel) poslal poštou instagramový odznáček a samolepku se slovy „Váš profil je naprosto parádní a nejen já se vždy těším na nové fotky“. Tohle prostě strašně potěšilo! A pak také setkání s Petrem Hrickem (@hricca) na které strašně rády vzpomínáme, protože Petr je nejenom úžasný fotograf, ale taky nesmírně inspirativní a kreativní člověk se srdcem na pravém místě.

Obrázek 11.jpg

Co pro vás tato síť znamenala tehdy a co pro vás znamená dnes?

(Markéta) Doba „tehdy“ a „dnes“ jsou dva diametrálně odlišné světy. Jednoduše řečeno, Instagram prostě není jenom aplikace na sdílení fotek, je to mnohem víc. Tím víc, myslím nejenom to, že zde můžete dostávat nabídky od různých firem na propagaci jejich zboží, ale taky to, že tam poznáváte spoustu lidí, které byste jinak asi jenom těžko poznali. To mi evokuje výlet do rakouských Alp, kam jsme já s Magdou a dalšími lidmi z Instagramu jeli fotit. Což mi přijde neskutečný, že mobilní aplikace dokáže něco takového, spojit lidi a z některých udělat i vaše kamarády.

Obrázek 2.jpg

(Magda) Pro mě tehdy znamenal Instagram místo odpočinku a zdroj inspirace. Sice jsem přidávala fotky, ale mnohem více času jsem strávila sledováním jiných lidí. Prostor, ve kterém jsem se pohybovala, nebyl zdaleka tak široký, jako dnes. Po více než 2 letech můžu říct, že jsem díky Instagramu objevila tolik zajímavých lidí, míst, firem, magazínů atd., jako nikde na žádné sociální síti ani webové stránce. Instagram je nyní pro mě každodenním zdrojem informací a myslím si, že mi dost otvírá oči a mění celkově názor na spoustu věcí.

Obrázek 10.jpg

Jakými zařízeními jsou focené snímky, které na Instagramu publikujete?

Posledního půl roku už na Instagram publikujeme pouze fotky ze zrcadlovek, a to z Nikonu D7100 a Canonu EOS D70. V určitý moment jsme si uvědomily, že fotky z telefonu už nám prostě nestačí, a že by to chtělo něco lepšího, něco, co nám dá víc možností, jak se kreativně vyjádřit. Takže investice do foťáku byla jasná volba. Navíc se nám začali ozývat různí lidé i firmy, které oslovily naše fotky, a tak jsme pro ně chtěly vytvořit co nejkvalitnější obsah.

Obrázek 3.jpg

Používáte editační aplikace? Které a proč?

Editační aplikace používáme a upřímně řečeno si bez nich už nedokážeme představit život. Jejich používání je pro nás lidově řečeno denním chlebem. Na úpravu fotek používáme dvě aplikace, tou první je desktopový Adobe Lightroom, a tou druhou mobilní VSCO Cam (iOS, Android).

Obrázek 4.jpg

Kde berete inspiraci k dalším a dalším snímkům a můžete nám doporučit některé vaše oblíbené uživatele Instagramu?

Inspirací je pro nás určitě roční období a s tím spojené počasí a vegetace. Pro naše fotky je asi nejvíce charakteristické to, že z 99 % je na nich příroda. Možná, že za nějakou dobu, nás tohle omrzí a začneme fotit i něco jiného, avšak momentálně příroda a vše, co s ní souvisí, vyhrává. Nejenom příroda, ale také samotní uživatelé Instagramu jsou pro nás obrovskou inspirací, protože kreativita některých se zdá být naprosto bezedná.

Obrázek 9.jpg

Koho máme hodně rády, tak to je určitě @meetjulian, který ovlivnil naši tvorbu nejvíce. Potom taky @13thwitness, @ravivora, @andyto, @lastsuspect, @imthejam, @streetdreamsmag, @insighting, @alexstrohl, @_scottgordon_, @chrisburkard a další. Je jich opravdu hodně.

Obrázek 6.jpg

Instagram je hodně o tagování, podle kterého se mezi snímky vyhledává. Máte nějaký pro vás charakteristický, či alespoň oblíbený, tag?

Oblíbených tagů máme spousty, jsou to hlavně zahraniční tagy spojené s různými profily na Instagramu, které pravidelně vybírají do své galerie ty nejlepší fotky s tímto označením (např. #exklusive_shot, #livefolk, #liveauthentic). Pro nás charakteristický je určitě náš vlastní tag #czech_vibes, což byl takový random nápad, abychom si svoje fotky nějak označily. Jenže jsme nevěděly, jakou vlnu to spustí. Před pár dny tento tag přesáhl 10 tisíc příspěvků od různých uživatelů z Česka i ze zahraničí a my tomu pořád nějak nemůžeme uvěřit. Každopádně to pro nás hodně znamená a z toho důvodu jsme se rozhodly, každý měsíc vybrat 9 nejlepších fotek s naším tagem a ty si pak dáváme na svůj profil.

Obrázek 5.jpg

Znáte nějaký univerzální návod, jak na Instagramu, samozřejmě za předpokladu vkládání adekvátního obsahu, uspět?

(Markéta) Je třeba být hodně sociální a pochopit jakousi vizi samotného Instragramu, který nechce být pouze „tou mobilní aplikací“, ale chce dosáhnout jistého přesahu. A cílem tohoto přesahu je, aby uživatelé neměli pouze velký počet sledujících, ale aby měli hlavně velký počet kamarádů. A právě k tomu slouží Instameety, kde si instagrameři nejenom dobře zafotí, ale hlavně se vzájemně seznámí. Důležité také je, být se všemi v neustálém kontaktu a být aktivní, jak to jen jde.

Obrázek 7.jpg

(Magda) Na Instagramu naleznete mnoho profilů, které se pyšní krásným feedem, ale abyste mezi těmito profily nezapadli, musíte vytvořit něco originálního, něco svého, něco, čím ostatní uživatele překvapíte a obohatíte. A to je podle mě jeden z klíčový bodů ve vaší cestě za úspěchem na Instagramu. Jasně, že máte vždy nějaký zdroj inspirace, ale když tento zdroj celý okopírujete, tak to asi moc fungovat nebude. Důležité je se ze začátku nechat vést, následná tvorba ale už musí vycházet z vás samotných.

A co to vůbec znamená uspět na Instagramu? Lze dle počtu sledujících určit kvalitu snímků daného profilu? A považujete váš společný instagramový profil za úspěšný?

(Markéta) Já bych řekla, že tady záleží hodně na tom, jak si každý instagramer úspěch definuje. Pro někoho, to může být právě počet sledujících, pro někoho počet lajků nebo komentářů. Pro někoho zase to, že ho bude sledovat nějaký jeho fotografický vzor. Pro jiné může zase jít o nabídky od různých firem. A pro někoho znamená úspěch všechno dohromady.

Obrázek 12.jpg

Pro nás je důležitá v první řadě zpětná vazba, ať už v podobě lajků nebo komentářů. Ceníme si toho, když se někdo u naší fotky zastaví, pořádně si ji prohlídne a pak nám napíše, že tohle je „prostě bomba“. Čím déle jsme na Instagramu, tím více si uvědomuje, že už to neděláme jenom pro sebe, ale že chceme, aby se fanouškům naše fotky líbily. Je to asi i druh jakési zodpovědnosti.

(Magda) Pro mě je úspěch to, že po více jak osmi měsících existence profilu Czech Vibes nás oslovují takové firmy, o kterých by se mi ani ve snu nesnilo. A vůbec jen to, že s námi chce někdo dělat rozhovor jako je tento.

Obrázek 8.jpg

(Markéta) Náš profil za úspěšný považuji, a když to říkám tak si nepřipadám nějak nafoukaně (úsměv), protože vím, kolik času a práce za tím stojí. Nic není zadarmo a ke všemu se člověk musí nějak dopracovat.

Určitě si přečtěte

Články odjinud