Od roku 2018 se s námi Facebook o počet uživatelů jeho sítí nepodělil. Tehdy však měl Instagram 1 miliardu uživatelů, kteří mu v roce 2019 vydělali na 20 miliard dolarů. Je to, jako kdyby každý uživatel této sociální sítě, tedy i vy, zaplatil za její používání 20 dolarů ročně.
Se zprávou o výdělku Instagramu přišla agentura Bloomberg, která cituje zdroje uvnitř společnosti. Facebook, který Instagram v roce 2012 koupil za „pouhých“ 715 milionů dolarů, totiž zisky jednotlivých služeb nesděluje. Různí analytici však zjistili, že oněch 20 miliard, které Instagram vydělal, je celá čtvrtina výdělků samotné společnosti Facebook.
Nově se poměrně překvapivě dokonce o čísla svých zisků podělil i sám Google. Jeho YouTube však na reklamě vydělal „jen“ 15,1 miliardy dolarů, takže jej Instagram řádně předběhl. I když srovnání zde není zcela na místě. YouTube totiž více než polovinu svých příjmů odevzdává autorům, v jejichž videích se reklama zobrazuje.
U Instagramu funguje reklama jinak a to formou propagace příspěvků. Za jejich zviditelnění tak Instagramu zaplatíte a ten už peníze nikomu dalšímu nepřerozděluje. Jak propagace příspěvku v Instagramu vypadá, najdete v galerii. Hodně uživatelů však na reklamu patřičně nadává. Nejen, že její podíl mezi normálními příspěvky a příběhy uživatelů roste, ale mnohdy je také nerelevantní.