Canon spouští na crowdfundingovém serveru Indiegogo kampaň na financování své nové kompaktní outdoorové kamery IVY REC. Prvním zájemcům slibuje slevu 30 % z ceny, za kterou bude později prodávána v maloobchodní síti. Prototyp zářivě barevného zařízení se poprvé objevil na japonském veletrhu kamer CP+ v březnu tohoto roku.
Crowdfunding neboli skupinové financování zpravidla spočívá v tom, že se zájemci skládají na rozjezd výroby určitého produktu. Pokud se povede vybrat požadovanou částku, pak mohou získat kýžené zboží s často zajímavou slevou. V opačném případě dostanou své peníze zpět.
Canon IVY REC
Outdoorová kamera Canon IVY REC chce kromě kompaktních rozměrů zaujmout nízkou hmotností, robustností, odolností proti vodě (ponoru do hloubky 1 metr po dobu 30 minut), prachu a nárazu a bezdrátovou konektivitou. Nemá žádnou obrazovku, u které by hrozilo riziko rozbití – místo hledáčku zastává karabina, kterou lze kameru připevnit k různým věcem – například k opasku.
Kamera umí bezdrátově přes Wi-Fi a Bluetooth komunikovat s chytrým telefonem prostřednictvím aplikace CanonMini Cam. V ní budou budoucí majitelé moci sledovat živý obraz snímaný objektivem, stahovat a sdílet pořízené fotografie a videa.
Z technických parametrů je zmíněn 1/3" snímač CMOS s rozlišením 13 Mpx, se kterým je kamera schopna pořizovat záznam v rozlišení 1080p při šedesáti snímcích za sekundu. Na těle je vidět otočný volič, kterým bude možné přepínat mezi různými režimy – focením, natáčením videa, pořízením více snímků a připojením k telefonu. Na boku je také závit pro upevnění na stativ.
Proč právě crowdfunding?
Rozhodnutí nabídnout novou kameru formou crowdfundingu je v případě Canonu poměrně překvapivé. Firma s ročními tržbami ve výši 31 miliard dolarů si nesporně může dovolit zahájit výrobu ve vlastní režii. Lze předpokládat, že tímto způsobem měří zájem zákazníků o neobvyklý produkt.
V tuto chvíli ještě není možné zapojit se do financování – na Indiegogo je pouze stránka, kde zájemci mohou zadat svou e-mailovou adresu. Na tu v okamžiku, kdy bude kampaň spuštěna, dostanou upozornění.
Lze předpokládat, že využití crowdfundingové kampaně je součástí marketingu – jinými slovy Canonu jde o to, aby se o jeho novince mluvilo. To se očividně povedlo, neboť o IVY REC během několika hodin informovala řada předních technických médií.