X-22  |  02. 11. 2021 13:24

A co 7Artisans, ten dělá několik objektivů se světelností 0.95 pro různé bajonety, navíc dost levné.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
el mino  |  02. 11. 2021 21:31

A pritom sú tie fotky všetky rovnaké! )

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
T  |  03. 11. 2021 12:55

to totiž nejsou fotky těch objektivů, ale fotky Z těch objektivů a protože jsou tak světelné, tak to šlo všechno do přeexpozice

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Arvo  |  04. 11. 2021 00:57

V totální tmě nevyfotíte nic ani s obrazovým zesilovačem.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
JF  |  04. 11. 2021 03:24

Doporucuju mrknout na vysledky Sony A7 SIII s 35mm Laowou.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
T  |  04. 11. 2021 13:12

a7S III s nějakým F0,95 sklem bude jistě umět doslova zázraky, ale on to asi myslel fyzikálně, kde absolutní tma znamená nula fotonů a tam nepomůže skutečně nic.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
vena  |  04. 11. 2021 19:02

To ale není článek pro tebe, Sheldone.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Petr  |  04. 11. 2021 10:40

"6 objektivů, s nimiž můžete fotit i v totální tmě"
Jak moc si za svým tvrzením stojíte? Vsadíte na něj třeba malíček pravý ruky?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
o_7o  |  04. 11. 2021 13:08

Světelnost objektivu je vztažená k ohniskové vzdálenosti (f/0.95), takže pokud nás zajímá kolik dopadne celkem světla na snímač (kvalita fotky ve tmě), pro různě velké čipy potřebujeme různé f a tedy rozdílnou světelnost. Pro tento účel zrovna platí že MFT f=25mm, f/0,95 ~ FF f=50, f/2,0.

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Kuba12345678  |  09. 11. 2021 22:41

clanek mi prijde jako vtip k nastvani ctenaru

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
11. 11. 2021 11:20

objektivy s F0,95 už dnes nejsou ničím exotickým, jen na Sony E je aktuálně 13 nativních objektivů s F0,95 (z toho 6 pro FF) a 2 s F0,85. Osobně považuji za větší benefit malou hloubku ostrosti se kterou se pak dá různě pracovat, než samotný zisk světla. Rozdíl 1EV oproti dnešnímu "profi" standardu F1,4 už není tak zásadní, aby se s tím moderní technika nedokázala vypořádat, o to spíše, že mají narozdíl od F0,95 špičkovou kvalitu výstupu a především AF. Proto bych se nehonil za ziskem světla za každou cenu, ale zaměřil se na hloubku ostrosti. Tam mi pak vycházejí zajímavěji velkoformáty, kde se dá dostat s DOF běžně až na ekvivalenty FF kolem F0,5 což je v řadě F1,4 ... F1,0 ... F0,7 ... F0,5 ... F0,35 ... ještě o dvě clonová čísla níže, než F1 (či 0,95). Ale kdo by to platil, tahal a vyvolával, že?

Odpovědět  |  Souhlasím  |  Nesouhlasím
Zasílat názory