6 dní s Canonem G6

6 dní s Canonem G6

Testování dobře vybaveného digitálu, kterým Canon PowerShot G6 bezesporu je, zabere mnoho času. Necelý týden však musí stačit k tomu, abychom o něm mohli publikovat první dojmy a zkušenosti.

Samotné tělo Canonu PowerShot G6 jsme spolu s fotografiemi přístroje již popisovali v úvodním článku k novým Canonům, nyní se tedy zaměříme na první „provozní“ dojmy.

 

Zkrácení těla lehce ubralo na ergonomii – levá ruka občas neví, kam s prsty. Malý neduh ale bohatě vyvažuje zvětšený grip, se kterým může PowerShot G6 klidně konkurovat mnohé jednooké zrcadlovce. Také zadní pravé straně prospělo přemístění některých ovládacích prvků – palec pravé ruky má nyní mnohem více prostoru.

Velmi si chválím také přestěhování hlavního voliče režimů z horní strany na zadní. Přepnutí palcem pravé ruky je skutečně intuitivní. Ovládací kolečko u spouště dostalo tužší aretaci, takže nyní se s ním pracuje mnohem přesněji než u předchozích Géček. Přemístění za tlačítko spouště hodnotím také pozitivně.

Rozebírat výhody LCD displeje na kloubovém uchycení je asi zbytečné, proto se omezím na konstatování, že kvalitu antireflexních vrstev již konkurence předběhla. Lesknoucím se displejem na přímém slunci ztrácí PowerShot G6 cenné body. Ty naopak nabírá novou možností podsvícení stavového displeje.

V porovnání se starším Canonem G5 budete těžko hledat zásadní novinku ve funkcích. Už Gé pětka zkrátka nasadila laťku hodně vysoko a G6 na ni navazuje zejména vyšším rozlišením. Přesto ale jednu docela významnou změnu zaznamenat lze – přítomnost zaostřovacího systému AiAF, tedy širokého zaostřovacího pole s automatickým výběrem zaostřovacího bodu. Tuto funkci má každý moderní digitál od Canonu, jen Géčkům doposud chyběla.

Proklamované zvýšení rychlosti autofokusu se opravdu koná. Sice nemáme možnost exaktně změřit, jestli platí Canonem uváděný poloviční nárůst rychlosti, avšak změna oproti G5 je zřejmá. Velmi pozitivní je navíc lepší schopnost zaostřit ve tmavém prostředí, i když dlužno dodat, že stále to není ideální a v mnohých situacích se autofokus zkrátka „nechytá“.

Co mně možná na novém Canonu G6 mrzí nejvíce, je absence reálného histogramu. Osobně nechápu – a nejsem sám – kdo už od modelu G3 žehrá na to, že se histogram zobrazuje pouze v režimu prohlížení snímků. Náhled sice navíc obsahuje i blikající přepaly, reálný histogram však nenahradí. Škoda…

Mám-li shrnout první dojmy z téměř týdenního testování Canonu PowerShot G6, musím přiznat, že silně převažují pozitiva. Dědictví řady G se zkrátka nezapře a nejnovější model jí nedělá ostudu, naopak ještě zvyšuje prestiž tohoto poloprofesionálního kompaktu.

Ostatně nejlepší obrázek si uděláte sami podle prvních demosnímků v následující kapitole tohoto článku.


 

Pokračování 2 / 2

První demosnímky

Výraznou chromatickou vadu na rozhraní oblohy a kontrastních ploch zde nenajdete. Slušná je i dynamika snímku, kdy zůstává zachovaná kresba oblohy i stinných partií.
ISO 100, čas 1/250 s, F3,5

náhled 800 × 533 px
nejvyšší rozlišení

Nejširší ohnisko je prubířským kamenem rozlišovací schopnosti snímací soustavy. V tomto případě myslím, že obstála velmi dobře.
ISO 50, čas 1/800 s, F4,0

náhled 800 × 600 px
nejvyšší rozlišení

Stejný záběr, ale na nejdelší ohniskovou vzdálenost. Na omítce kostela můžete rozeznat jemné nerovnosti.
ISO 50, čas 1/800 s, F5,0

náhled 800 × 600 px
nejvyšší rozlišení
Opět nejširší snímací úhel, zde ještě horší test. Listy stromů v levé části záběru zachovávají kresbu, stromy v pravé části, které jsou výrazně dál a tím i mnohem menší však už detaily ztrácejí. Jak vidět, ani 7 Mpx ještě není hranice rozlišovací schopnosti.
ISO 50, čas 1/160 s, F4,0

náhled 800 × 600 px
nejvyšší rozlišení
Pleťové odstíny při denním světle vynikají spíše studenější barevností, fotografie je méně saturovaná. Šum při ISO 200 je ale velmi solidní.
ISO 200, čas 1/40 s, F4,0; ohnisko 140 mm

náhled 800 × 600 px
nejvyšší rozlišení

Externí blesk zajišťující dostatek kvalitního světla pleťovku značně vylepšuje.
ISO 50, čas 1/50 s, F5,0; ohnisko 140 mm

náhled 800 × 600 px
nejvyšší rozlišení

Nasycení zelených odstínů je příliš velké, i když je slunce pod mrakem. Vyvážení bílé nastaveno na automatiku.

náhled 800 × 600 px
nejvyšší rozlišení




 

Určitě si přečtěte

Články odjinud